نخستین انتقاد تیم "عبدالله"؛

انتشار آمار نتیجه نهایی "انتخابات" نقض صریح توافق ۲ کاندیداست

تیم اصلاحات و همگرایی با اشاره به توافق ۲ کاندیدا در مورد نحوه اعلام نتایج نهایی دور دوم انتخابات افغانستان، انتشار اطلاعات آماری در مورد نتیجه نهایی انتخابات را نقض صریح توافق ۲ کاندیدا دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، تیم اصلاحات و همگرایی امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با انتشار جزئیات آماری در مورد نتیجه نهایی انتخابات افغانستان از سوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در جریان اعطای اعتبارنامه به اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان، توافق انجام شده بین 2 کاندیدای ریاست جمهوری در مورد نحوه اعلام نتیجه نهایی دور دوم انتخابات به شکل صریح نقض شد.
 
اطلاعیه می‌افزاید:  انتشار آمار و ارقامی که تمام نهادهای ناظر ملی و بین‌المللی به وجود تردید در مورد دقیق و صحیح بودن آن اذعان دارند، نوعی وارونه جلوه دادن واقعیت بوده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌گردد.
 
در ادامه اطلاعیه آمده است که با در نظرداشت اذعان "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در روز اعلام نتیجه نهایی به ناتوانی این کمیسیون در تفکیک آرای واقعی از ساختگی، انتشار اطلاعات آماری هیچ توجیهی ندارد.
 
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت آینده و اشرف غنی رئیس جمهور این کشور پیش از اعلام نتیجه نهایی انتخابات، توافق کرده بودند که نتیجه نهایی انتخابات با درنظرداشت گستردگی تقلبات انجام یافته باید بدون ارائه جزئیات آماری اعلام شود.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار