حجت‌الاسلام سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اداره وزارت علوم با سرپرست در این شرایط خوشایند نیست/ لزوم رعایت فاصله این وزارت با فتنه‌گران

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم باید دارای یک برنامه‌ریزی قوی بوده و با مسائل فتنه نیز فاصله داشته باشد، گفت: اگر دولت سریعا نسبت به معرفی وزیر علوم اقدام نکند وزارت علوم شرایط خوشایندی را در آینده نخواهد داشت.

"حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی" نماینده محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه متاسفانه هنوز دولت شخصی را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی نکرده است، گفت: مجلس از دولت می‌خواهد تا سریعا نسبت به معرفی وزیر علوم اقدام کند زیرا نگه داشتن وزارت علوم در این شرایط خوشایند نیست.

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس بیان داشت: سرپرست وزارت علوم به دلیل آنکه امیدی به ماندن ندارد، نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند و از طرفی دیگر هر اقدام سرپرست، محدودیتی را برای وزیر آینده بوجود خواهد آورد.

وی تاکید کرد: وقتی در قانون حداکثر ۳ ماه برای معرفی وزیر به مجلس در نظر گرفته شده به معنای آن است که سقف زمان سرپرستی در یک وزارتخانه باید کوتاه باشد.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان آنکه "محمدعلی نجفی" دارای فوق لیسانس است و ما امیدواریم دولت شخصی را که از لحاظ علمی مراتب بالاتری داشته باشد به مجلس معرفی کند، اظهار داشت: در جایی که ما هزاران دکتری داریم لذا پیشنهاد وزیری که حداقل استادیار دانشگاه بوده و دارای مرتبه علمی در دانشگاه باشد، امری قابل پذیرش‌تر است.

عضو کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: کاندیدای وزارت علوم باید دارای یک برنامه‌ریزی قوی بوده و با مسائل فتنه نیز فاصله داشته باشد، در این صورت است که مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا به همچین شخصی با این خصوصیات رای دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار