حسن زاده: به زودی رای ویسی اعلام می شود

رئیس کمیته انضباطی درباره اتفاقات دیدار ذوب آهن و استقلال تهران گفت: منتظر گزارشات رسمی مسئولین هستیم تا درمورد این تخلف هر چه زودتر تصمیم گیری کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: مسابقات هفته دهم لیگ برتر در دو روز متوالی برگزار شده که هنوز گزارشی از سوی مقامات رسمی و یا داور مسابقه به کمیته انضباطی ارسال نشده است.

وی درباره اتفاق دیدار ذوب آهن و استقلال که توپ جمع کن با پیراهن ورزشی وارد زمین و در نهایت باعث توقف بازی شد، گفت: اتفاقاتی که در این دیدار رخ داده مورد بررسی قرار می گیرد. این تماشاگر منتسب به هر تیمی باشد، جرایم انضباطی سختی برای آن تیم در نظرگفته می شود. متولیان تیم ها باید نظارت دقیقی داسته باشند مخصوصا تیمی که میزبانی یک دیدار را بر عهده دارد. طبق قوانین فیفا مسئولیت تمامی اتفاقاتی که در یک بازی از لحاظ حاشیه رخ می دهد بر عهده تیم میزبان است. معتقدم تیم هایی که میزبان هستند باید تمامی  شرایط ایده آل و قانونی را برای اجرای یک دیدار فراهم کنند. منتظر هستیم تا گزارش های کامل این بازی به دستمان برسد تا تصمیم گیری نهایی در این مورد صورت گیرد.

وی در ادامه درباره اعتراض سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان بیان کرد: عبداله ویسی یکی از مربیانی است که در چند سال اخیر هیچ تخلفی از وی سر نزده و جزء مربیان منضبط لیگ محسوب می شود. اعتراضی که وی بر علیه داوری داشت درست نبود. طبق قانون و همانطور که بارها اعلام کرده ایم، اگر بر نحوه داوری، شرایط نامناسب و هر موردی که تیم مربوطه را تحت الشعاع قرار دهد، مشکلی وجود داشته باشد تیم ها باید به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال اعتراض کنید نه اینکه در رسانه ها مطالب  مطرح شود. با توجه به اینکه وی اعلام کرده این داور از روی قصد و غرض در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان و به نفع تیم تهرانی سوت زده است، کاملا رفتاری نادرست بوده و اگر مدارک و دلایلی در خصوص این داور دارد باید با مستندات کامل به کمیته اخلاق فدراسیون شکایت می کرد. بر همین اساس به زودی رای این مربی به دلیل تخلفی که انجام داده نیز اعلام می شود.

رئیس کمیته انضباطی در ادامه افزود: همانطور که طی چند هفته اخیر اشاره کرده ام، حاشیه های انضباطی نسبت به دوره های گذشته بسیار کمتر شده و یکی از کاهش اعتراض ها رفتار صحیح و درستی است که از سوی مدیرعاملان تیم ها، کادر فنی و بازیکنان رخ می هد. در طول 80 مسابقه تعداد پرونده ها از نظر آماری بسیار کم شده است که این امر نشان می دهد حواشی کم کم از فوتبال ایران دور می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۱:۳۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۳
وای بر این کمیته انظباطی
آخرین اخبار