حکم نهایی "حسنی مبارک" امروز صادر می‌شود

دادگاه جنایی قاهره قرار است امروز حکم نهایی خود را در باره "حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر صادر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، دادگاه جنایی قاهره امروز شنبه قرار است حکم نهایی خود را در دادگاه تجدید نظر محاکمه" حسنی مبارک" رئیس جمهور سابق مصر و دو پسر وی جمال و علاء مبارک و نیز "حبیب العادلی" وزیر کشور مبارک و 6 تن از معاونان عادلی در پرونده کشتارمعترضان در انقلاب ژانویه 2011 مصر صادر نماید.

گفتنی است، مبارک در سال 2012 پس از محکوم شدن به کشتار معترضان و مختل کردن روند قانون در انقلاب ژانویه2011، به  حبس ابد محکوم شد، اما دادگاه تجدیدنظر، دستور محاکمه دوباره وی را پس از پذیرش قضاوت در دادگاه تجدید نظر، صادر کردند.

شایان ذکر است که مبارک همچنان در بیمارستان نظامی "معادی" در جنوب قاهره تحت اقامت اجباری قرار دارد و دوره زندان سه ساله خود را به خاطر محکومیت بخاطر تصاحب 125 ملیون پوند مصری(حدود 174 هزار دلار) از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری می‌گذراند.

دادگاه جنایی قاهره در جلسات گذشته اقدام به استماع شهادت‌های برخی از مسئولان ارشد سابق مصر در خلال دوره مبارک وشخصیت‌هایی که در زمان انقلاب 25 ژانویه که منجر به سرنگونی مبارک شد، کرد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری الیوم السابع نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که نیروهای امنیتی از صبح زود در محوطه آکادمی پلیس برای تأمین امنیت جلسه نهایی محاکمه قرن که درآن حسنی مبارک و دوپسر وی محکوم هستند، مستقر شده اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مبارک ، مصر ، حکم ، نهایی ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار