رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد:

تاکنون فقط 8دانشگاه لیست دانشجویان برای بلیت های تخفیف دار را اعلام کرده اند/بدون همکاری دانشگاه ها بلیت ها ارائه نمی شود

عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به افزایش 25 تا 30درصدی ترافیک طی روزهای نخست فعالیت دانشگاه ها و مدارس در شهر تهران گفت: تا زمانی که هماهنگی های لازم صورت نگیرد، ترافیک به ویژه در صبح ها دیده خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل قناعتی  درباره بلیت های یکساله تخفیف دار اظهار داشت: طبق توافقات صورت گرفته با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بلیت های یکساله استفاده از مترو و اتوبوس با تخفیف 50 درصد به تمامی دانش آموزان 10 تا 18 سال که دارای کارت دانش آموزی بوده و یا معرفی نامه از مدرسه در اختیار داشته اند، تعلق گرفته و دانش آموزان می توانند با مراجعه به مراکز معرفی شده با در دست داشتن شناسنامه و یا کارت ملی که تائیدی بر سن آنها می باشد، اقدام به دریافت کارت های یکساله کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : متاسفانه تاکنون تنها هشت دانشگاه لیست دانشجویان خود را برای دریافت کارت های یکساله در اختیار شهرداری تهران قرار داده اند. این در حالی است که بقیه دانشگاه ها باید لیست دانشجویان را در اختیار معاونت حمل و نقل قرار دهند تا توزیع بلیت های یکساله بلافاصله برای این محصلان نیز آغاز می شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه چرا برای دانشجویان با مدارک شناسایی کارت تخفیف دار یکساله صادر نمی شود، افزود: امکان شناسایی دانشجویان از طریق سن مقدور نیست چرا که مقاطع تحصیلی دانشگاه ها امکان تعیین رده سنی را نمی دهد. از این رو تنها با همکاری وزارت علوم و دانشگاه هاست که دانشجویان می توانند هر چه سریع تر کارت های تخفیف دار بلیط یکساله را در اختیار بگیرند. در این صورت بی شک حجم بیشتری از محصلان از وسایل نقلیه عمومی خصوصا مترو استفاده خواهند کرد که تاثیر بسزایی در کاهش حجم ترافیک معابر دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بلیت ، دانشجویان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار