ریابکوف: هنوز امکان رسیدن به توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد هنوز امکان رسیدن به توافق هسته‌ای در مورد توافقنامه نهایی بین ایران و گروه 1+5 وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری "ایتارتاس"، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای در نیویورک اعلام کرد که بدون تردید ایران و گروه 1+5 هنوز امکان موفقیت در تهیه متن توافقنامه نهایی هسته‌ای تا تاریخ 24 نوامبرا دارند.

 ریابکوف افزود: دلیلی برای دلسردی در خصوص آنچه در روند مذاکرات رخ می‌دهد، وجود ندارد.

ریابکوف در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص علت عدم تشکیل نشست وزرای امور خارجه با کشور‌های شرکت‌کننده در مذاکرات هسته ای ایران با اشاره به اینکه مذاکرات به نحوی پیش نرفت که نیازی به برگزاری چنین نشستی باشد، افزود: "البته هیئت نمایندگی روسیه همیشه اعلام کرده بود که توافقی در خصوص برگزاری نشست وزیران خارجه صورت نگرفته است. به نظر ما درست نیست که ابتدا اعلام شود نشست وزیران قرار است تشکیل شود و بعد گفته شود که برگزار نشد."

وی ادامه داد: ما از ابتدا اعلام کردیم که در صورت رسیدن به توافقات مشخص بین طرفین شرکت کننده در مذاکرات، این دیدار انجام خواهد شد، ولی با توجه به رخ ندادن این مسئله،بالا بردن سطح مذاکرات عاقلانه نبود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار