سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد هزاران دوز از واکسن آزمایشی ابولا در ماه های آینده در دسترس خواهد بود و در نهایت می تواند به کارکنان بخش درمان و افرادی که بیشتر در معرض خطر آلودگی به این ویروس مرگبار قرار دارند، تزریق شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به گزارش اسوشیتدپرس از داکار، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانسی خبری در ژنو گفت هنوز هیچ واکسنی که ایمنی و سلامت و تاثیرگذاری آن در انسان تایید شده باشد وجود ندارد.
وی افزود آزمایش ها باید در ابتدا برای اطمینان یافتن از اینکه این واکسن ها برای سلامتی افراد خطری نداشته باشد، انجام شود.
دولت کانادا پیش از این، هشتصد آمپول از یک واکسن تولیدی خود را قبل از صدور مجوز به گروه نیولینک جنتیکس اهدا کرد.

به گفته ماری پل کینی ، قرار است این شرکت چند هزار دوز از این واکسن را در ماه های آینده تولید کند. کینی این میزان را احتمالا حدود 1500 آمپول دانست.
وی افزود با آغاز سال آینده، حدود ده هزار دوز از واکسن دیگری که موسسات ملی سلامت و گلکسواسمیت کلاین آمریکا تولید کرده اند عرضه می شود.
به گفته وی، « کارکنان بخش درمان و افرادی که با افراد مبتلا در تماسند باید برای ارزیابی تاثیر این واکسن ها، تا ژانویه واکسینه شوند.»
کینی همچنین هشدار داد تا زمان تایید تاثیر این واکسن ها ، هر کسی که در زمان شیوع این ویروس واکسینه شده باشد باید به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار