خبرگزاری فرانسه:

رئیس جمهور ایران در نیویورک در کانون توجه است

خبرگزاری فرانسه نوشت: پس از درخواست سران اروپایی از ایران برای حمایت از مبارزه علیه داعش در سوریه، سخنان رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل از اهمیت زیادی برخوردار بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از سازمان ملل به قلم "جنی متیو" نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور "میانه رو" ایران از زمان ورود به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، برنامه کاری شلوغی داشته است.

برجسته بودن وی بیانگر اهمیت روز افزونی است که غرب در راستای تلاش‌ها برای مقابله با داعش برای نقش تهران قائل است.

حسن روحانی با مصاحبه‌ها و سخنان خود در کانون توجهات بوده و به آمریکا گفته است که حملات هوایی به نابودی داعش در سوریه منجر نخواهد شد اما اعلام کرده که شانس حصول توافق درباره برنامه هسته ای ایران بالا است.

رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه در نیویورک یک دیدار تاریخی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس داشت که باعث شد کامرون اعلام کند ایران احتمالا "بخشی از راهکار" در شکست دادن داعش خواهد بود.

این بالاترین سطح گفتگو بین انگلیس و ایران از زمان انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 بود. یک روز قبل از این دیدار نیز روحانی برای دومین بار با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

کامرون در مجمع عمومی گفت: انگلیس اختلافات شدیدی با ایران دارد ولی تهران باید این فرصت را داشته باشد که نشان دهد می‌تواند بخشی از راهکار باشد نه بخشی از مشکل.

اولاند نیز به روحانی گفت: برای پیدا کردن راهکار درباره لبنان، سوریه و عراق به هر حمایتی احتیاج است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار