نامه‌ای به سردبیر نیویورک تایمز:

آمریکا که ناقض "ان‌‌پی‌تی" است حق ندارد ایران را تحت فشار قرار دهد

یکی از خوانندگان روزنامه نیویورک تایمز طی نامه به سردبیر این روزنامه تأکید کرد: آمریکا که به‌جای خلع سلاح هسته‌ای، زرادخانه‌ هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد و ناقض پیمان ان پی تی است، حق ندارد ایران را در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور، تحت فشار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز چاپ آمریکا، روز پنجشنبه نامه‌ "دیوید کِپِل" (KEPPEL) را به سردبیر این روزنامه منتشر کرد. این نامه در واکنش به سرمقاله‌ی دو روز پیش این روزنامه با عنوان «پس‌لغزیدن و عدول از قول‌های هسته‌ای» نوشته شده است. 

دیوید کپل در این نامه خطاب به سردبیر نیویورک تایمز نوشت: در آن سرمقاله که در رابطه با عدول آمریکا از قول‌های هسته‌ایش بود، حق با شما بود: برنامه‌ پرهزینه‌ دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، برای به‌روز کردن تسلیحات هسته‌ای آمریکا، در حالی که همین دولت بودجه‌های مربوط به امن‌تر کردن مواد هسته‌ای در سراسر جهان را کاهش داده است، ناقض قولی است که رییس جمهور اوباما طی سخنرانی‌اش در سال 2009 میلادی در پراگ داده بود، مبنی بر این که برای ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای تلاش خواهد کرد. این همچنین در تناقض آشکار با جایزه صلح نوبلی است که وی (اوباما) دریافت کرده است. 

دیوید کپل سپس در همین نامه که از شهر بلومینگتون در ایالت ایندیانا به سردبیر نیویورک تایمز نوشته بود، این سؤال را مطرح کرد: چگونه آمریکا می‌تواند به ایران تحکم کند که حتی نباید ظرفیت و توان تولید یک سلاح هسته‌ای را داشته باشد، در حالی به زرادخانه هسته‌ای اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهد و ضمناً تعهدات را خود در قبال پیمان عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی)، مبنی بر تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای آمریکا، زیرپا می‌گذارد؟ 

دیوید کپل در خاتمه افزود: در جهانی پرتلاطم و در حال گرم شدن (جو زمین)، افزایش قدرت زرادخانه هسته‌ای آمریکا باعث خواهد شد که احتمالِ به‌تحقق پیوستن هشدار آلبرت انشتین که در ابتدای عصر هسته‌ای داده بود، مبنی بر این که «فاجعه‌ای بی‌نظیر» و بی‌سابقه در دنیا رخ خواهد داد، به مراتب بیشتر شود. 




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار