تشخیص اسکیزوفرنی با آزمایش خون امکان‌پذیر شد

در حال حاضر، یک مطالعه جدید ادعا می کند یک آزمایش خون می تواند تعیین کننده اسکیزوفرنی و سایر اشکالات روانی باشد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، هیچ آزمایشی به تنهایی برای اسکیزوفرنی وجود ندارد و تشخیص آن متکی بر ارزیابی از کارشناسان بهداشت روان است. اما در حال حاضر، یک مطالعه جدید ادعا می کند یک آزمایش خون می تواند تعیین کند که آیا فردی در معرض خطر اسکیزوفرنی است یا خیر.

یک تیم تحقیقاتی، از جمله دکتر دیانا پرکینز از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، یافته های خود را در مجله اسکیزوفرنی بولتن. منتشر کرده است و دریافته است اسکیزوفرنی یک اختلال سلامت روانی است که در حدود 24 میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است که معادل 7 نفر در هر 1000 نفر است. وضعیت بیمار توسط توهم، هذیان، افکار ناکارآمد و حرکات بدن آشفته مشخص می شود.

به گفته دکتر
پرکینز و همکارانش تشخیص علائم این بیماری می تواند خطر ابتلا به علایم شدید و یا ناتوانی را کاهش دهد. اما این تیم اشاره می کنند که یک مانع به درمان زود هنگام برای اسکیزوفرنی و سایر اشکال روان عدم توانایی در شناسایی است که در بالاترین خطر برای شرایط است.

مطالعات گذشته نشان داده اند که بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی دارای سطوح غیر طبیعی التهاب، استرس اکسیداتیو، سوخت و ساز بدن و هورمون ها هستند و دانشمندان با کشف نوعی آزمایش خون جدید می توانن  روند شناسایی این بیماری را در مبتلابان آسان تر کنند.ین آزمایش خون برای بررسی سایر بیماران در معرض خطر سایکوز به منظور بررسی تکرارپذیری آن استفاده می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۲۳:۰۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
دستون درد نکنه دوستم این بیماری رو داش نگرانش بودم خیلی ممنون
آخرین اخبار