مسکن در هفته ای که گذشت:

مسکن اجتماعی پشت درهای وزارت راه و شهرسازی جاخوش کرد/تابستان امسال با رشد اجاره بهای 20 درصدی به پایان رسید

این هفته بازار مسکن شاهد اتفاقات بسیاری ازجمله رونمایی نشدن از طرح مسکن اجتماعی و رشد 20 درصدی اجاره بها همزمان با اتمام فصل تابستان بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران این هفته بازار مسکن شاهد اتفاقات بسیاری ازجمله رونمایی نشدن از طرح مسکن اجتماعی و رشد 20 درصدی اجاره بها همزمان با اتمام فصل تابستان بود.
باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

مسکن اجتماعی طرحی است که قرار بود در 25 شهریور ماه اجرایی شود اما این وعده نیز همانند سایر طرح های وزارت راه وشهرسازی چیزی جز حرف نبود و این طرح نه تنها رونمایی نشد بلکه هیچ خبری با توجه به پیگیری های ما از سوی این وزارت خانه منتشر نشد.
باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد

غفرانی:

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: مبحث ۱۹ ـ که خاص انرژی است حساسیت بیشتری نسبت به آن ایجاد شده است که سازندگان باید بنا به قاعده‌ ‌این مبحث را رعایت کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خبر داد:

حق شناس گفت: تا پایان امسال بیش از 50 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران:

غفرانی گفت: در شناسنامه فنی ساختمان تمامی ‌زوایای پنهان و آشکار ساختمان که بازتابش در آن آمده؛ ‌از بخش طراحی گرفته تا ‌اجرا و تا پایان کار درآن آمده است

مدیر عامل بانک مسکن خبر داد:

بت شکن گفت: سقف تسهیلات مسکن پس از گذشت 8 سال افزایش یافته است و آمارها حاکی از آن است که میزان استفاده از اوراق مسکن 3 برابر شده است.

عضویت مدیره سازمان نظام مهندسی خوزستان

آمار پروانه های ساختمانی کاهش یافته است، بازار مسکن چشم انداز خوبی ندارد ضرورتیست کهت بخش مسکن مورد حمایت ویژه واقع شود.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

گزارشات میدانی حاکی از افزایش 15 تا 20 درصدی قیمت اجاره بها طی تابستان امسال بود.

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران عنوان کرد:

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران ساختمانی گفت: هر گونه وام مسکن بایستی به واحد‌های تولیدی فعال در ساخت و ساز مسکن تعلیق بگیرد.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران به دولت پيشنهاد كرد
رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران با بيان اينكه دولت با تنها يك سياست خاص همچون مسكن‌مهر يا مسكن‌اجتماعي، قادر به تامين نياز مسكن دهك‌هاي كم‌درآمد نخواهد بود، شيوه تجربه شده ساير كشورها در اين بخش را به مسولان پيشنهاد كرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران خبر داد:

غفرانی گفت: حضور بازرسان سازمان نظام مهندسی در یک سال و اندی گذشته، بسیار اثر‌گذار بوده و بنا بر ‌آمار‌ سازمان آتش‌نشانی‌، ‌گویا‌‌ شاید بیش از ۵۰ درصد ما کاهش عوارض و ریزش گود‌برداری داشتیم.

نائب رئیس نظام مهندسی استان تهران خبر داد

کاظمی با اشاره به کاهش 60 درصدی ریزش آوار گفت: میزان کشته شدگان ناشی از گودبرداری‌های اشتباه در سال 91 ، 7 هزار نفر بود که امسال این میزان به هزار و 200 نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار