جاش ارنست: اوباما در نشست نمايندگان کشورهای عرب در نیویورک شرکت می‌کند/ دولت اسد از اقدام علیه گروه تروریستی "خراسان" عاجز بود!

سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا در نشست نمایندگان کشورهای عرب در شهر نیویورک شرکت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وبگاه کاخ سفید، "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید سوار بر هواپیمای اختصاصی رئیس جمهور آمریکا (اِیرفورس وان) به میان خبرنگاران آمد و گفت: " ما هم اکنون عازم نیویورک هستیم؛ جایی که رئیس جمهور آمریکا در سه روز آینده در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد. ابتدا می خواهم به خبری اشاره کنم و بعداً پرسش های شما را خواهیم شنید. همان طور که می بینید بن رودز معاون مشاور امنیت ملی اینجا در کنار من حضور دارد. او می تواند درباره برخی از رخدادها (حملات شبانه به مواضع داعش در سوریه) که شما و سازمان هایتان هم اکنون آنها را گزارش کردید، صحبت کند. خبری که قصد دارم به آن اشاره کنم این است که رئیس جمهور،‌ امروز بعد از ظهر در نیویورک، در نشستی که وزیر امور خارجه آمریکا برگزار کرده است شرکت خواهد کرد. نمایندگان کشورهایی که دیشب حاضر شدند با آمریکا در عملیات داخل سوریه همکاری کنند، در این نشست حضور دارند. 

همه شما دیدید که پنج شریک از بین کشورهای عرب در این عملیات حضور داشتند. نمایندگان این کشورها در (مقر)  سازمان ملل حضور دارند و در نشستی که رئیس جمهور به آن سر می زند، شرکت خواهند کرد. بعد از ظهر امروز، فرصتی برای همه شما است تا شاهد تعامل رئیس جمهور با دیگر شخصیت ها باشید. نشست، اواخر بعد از ظهر در "والدروف" برگزار خواهد شد؛ گمان می کنم ساعت چهار عصر باشد. پیش بینی نمی کنم که رئیس جمهور در این جلسه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهد. 

 ارنست در ادامه به اظهارات بن رودز درباره حمله به مواضع تروریست ها در سوریه اشاره کرد. رودز گفته بود: " نکته منحصر به فرد درباره سوریه این است که دولت بشار اسد قطعاً از اقدام علیه گروه تروریستی "خراسان" عاجز بود. بنابراین ما احساس نیاز کردیم برای دفاع از خودمان اقدام کنیم". 

سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: " باید اشاره کنم که این مسئله کاملاً با اصلی که رئیس جمهور آمریکا در نطق خود به آن اشاره کرد و بِن رودز نیز روی آن کار کرده است، هم خوانی دارد. یکی از اصول مهم سیاست خارجی رئیس جمهور آن است که باید از شخصیت ها و سازمان هایی که قصد دارند پناهگاه امن ایجاد کنند و از آنجا برای حمله به آمریکا نقشه بکشند،  فعالانه، مکان امن را سلب کنیم. بنابراین، حملات هوایی شامگاه دوشنبه مطابق با این اصل بنیادی ریاست جمهوری آمریکا بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار