ساری/

88در صد معلمان مازندران مدرک تحصیلی شان بالای فوق دیپلم است.

88در صد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مازندران مدرک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه در سال های اخیر بر حسب نیاز مدارس استان به معلم، برخی از نیروهای آموزش ندیده و با مدارک دیپلم و پایین تر جذب آموزش و پرورش استان شده اندگفت: برای توانمند سازی این معلمان دوره آموزش ضمن خدمت برگزار می شود.

سید علی قاسمی با بیان اینکه 88 درصد معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان مدرک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم دارند افزود: 12ونیم درصد مدرک زیر دیپلم و دیپلم ، 14 و نیم درصد فوق دیپلم ، 61 ونیم درصد لیسانس ،11و6 دهم درصد فوق لیسانس و 3 دهم درصد مدرک دکترا دارند.

وی مهم ترین دلایل ضرورت جذب معلمان آموزش ندیده در سال های اخیر را بازنشسته شدن معلمان باتجربه، و اضافه شدن پایه شیشم ابتدایی بیان و تصریح کرد: جذب نیروها در سال های آینده از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در باره امنیت مدارس مازندران با اشاره به اینکه امسال 4 هزار از مدارس استان وضعیت عادی دارند و خطری دانش آموزان را تهدید نمی کند گفت : این مدارس ایمن هستند و از 233 پروژه نیمه تمام استان 33پروژه را آموزش و پرورش امسال به پایان می رساند.

قاسمی افزود: بیش از 20 مدرسه استان که سال گذشته در اثر بارش برف سنگین تخریب شده اند به کمک خیران ساخته می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در باره سرویس مدارس دانش آموزان نیز با اشاره به اینکه در سال های گذشته از تاکسی تلفنی استفاده می کردند و کنترل و نظارت مشکل بوده است گفت : برای نظارت بیشتر ، امسال با شرکتی قرارداد بسته شد تا نظارت و کنترل رانندگان بیشتر شود.

قاسمی افزود: برای هر راننده دفترچه و بسته های فرهنگی در نظر گرفته شده و این رانندگان در صورت هر گونه تخلف باید پاسخگو باشند و انتخاب رانندگان برای سال آینده بر اساس نمرات ارزش یابی وارد شده در دفترچه آنها انجام خواهد شد که همکاری خانواده ها در این زمینه نقش مهمی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران خاطر نشان کرد: در صورتی که معلمانی خلاف اخلاق و رفتار جایگاه معلم با دانش آموزان رفتا کنند در مرحله نخست با مشاوره و در صورت تکرار رفتار نامناسب ، با آنها برخورد جدی می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه 98درصد اعتبارات آموزش و پرورش استان به نیروهای انسانی اختصاص داده شده است گفت: تلاش میکنیم با آموزش های مناسب کیفیت آموزش را افزایش دهیم تا هزینه ها در این بخش کاهش یابد.

وی از راه اندازی شبکه اجتماعی شاد در آموزش و پرورش و پارلمان فرهنگیان استان برای مشارکت بیشتر فرهنگیان خبر داد و افزود: طرح پنج شنبه های با نشاط نیز در 96مدرسه استان با هدف شناسایی استعداد های دانش آموزان و توانمند سازی آنها اجرا خواهد شد.


انتهاي پيام/ش

برچسب ها: معلمان ، تحصیلی ، دیپلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.