تشکیل پلیس شهر به منظور کنترل تخلفات شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شکل گیری پلیس شهر به منزله پشتوانه انتظامی قوی برای شهروندن بوده و سبب اجرای بهتر برنامه های شهری خواهد شد.

 مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در توضیح لایحه دولت برای ایجاد پلیس شهر به منظور کنترل تخلفات شهری با بیان این که در برخی شهرهای دنیا نظیر رم علاوه بر پلیس انتظامی یک پلیس خدمات دهنده نیز جهت پیگیری و وصول حقوق دولت فعال است گفت: به عنوان مثال ساعت فعالیت در برخی از اصناف تعریف شده و تداوم فعالیت پس از این ساعت با مراجعه پلیس خدمات شهری به این اصناف و دریافت عوارض و مالیت مازاد بر زمان مقرر توأم خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت محوطه‌ای در شهرداری تهران تحت عنوان شهربان جهت پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز و یا سد معبر افزود: حوادث و اخبار مطرح در رابطه با فعالیت این افراد به خصوص در راستای ممانعت از سد معبر بیانگر آن است که مأموران شهرداری از پشتوانه انتظامی قوی برخوردار نیستند چرا که تذکر آنان علی رغم صحیح نبودن حوادثی را به همراه داشته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: قطعا شکل گیری پلیس شهری به اجرای صحیح برخی از مسائل نظیر سد معبر، ساخت و ساز غیر مجاز احکام ماده100،معاینه فنی و نیز مواردی که اجرای آن در حوزه اختیارات مدیریت شهری است کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: کنترل ، تخلف ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار