قادری‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار به 10 دانشگاه برتر/ دانشگاه‌های برتر تجهیزات آزمایشگاهی خود را تأمین کنند

مدیر کل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 7 میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر 40 میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی به 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم اختصاص یافت.

اسماعیل قادری‌فر مدیر کل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای حمایت از خرید دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران، با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 7 میلیارد تومان اعتبار جدید علاوه بر اعتبارات قبلی جهت خرید تجهیزات آزمایشگاهی 10 دانشگاه برتر وابسته به وزارت علوم اختصاص یافت. 

وی افزود: 10 دانشگاه برتر کشور می‌توانند با این میزان سقف جدید خرید که معادل 15 میلیارد تومان است میزان خرید خود از نمایشگاه را افزایش دهند. 

قادری‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه میزان سقف خرید تجهیزات از سوی معاونت قبلا چه میزان بود، اظهار داشت: قبلا 40 میلیارد تومان یارانه از سوی معاونت علمی و فناوری جهت خرید پایه تجهیزات اختصاص یافته بود که انتظار می‌رفت با این میزان اعتبار که به صورت یارانه بوده است حداقل 100 تا 120 میلیارد تومان قرارداد در نمایشگاه دوره دوم قرارداد قطعی منعقد شود و تا امروز حدود 38 میلیارد تومان از این میزان 100 میلیارد تومان قرارداد، میان سازندگان شرکت‌های دانش بنیان و خریداران که دانشگاه‌ها هستند، منعقد شده است. 

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال سقف 100 میلیارد تومان قرارداد قطعی شود که این امر حرکت بزرگ برای تحریک تقاضا و بازارسازی جهت محصولات پیشرفته آزمایشگاهی به شمار می‌آید. 


انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.