اخبار برگزیده فضای مجازی؛

رویانیان:با احمدی‌نژاد محال است کار کنم/ احتمال حمله 50 ميليون موش به تهران!/عکس‌های خانوادگی یک مقام اجرایی در آلبوم جاسوس‌ها!

فروش اجباری آپشن به خریداران؛کلاهبرداری در برخی مدارس دولتی؛مردم توانایی پرداخت اقساط وام 80 میلیونی مسکن را ندارند؛

مربا با طعم دم موش!!
به گزارش ایسنا، صبح امروز در یکی از خوابگاه‌های آموزشی شهرستان جیرفت که صبحانه داده شد، دانشجویان متوجه جسمی در داخل شیشه مربا می‌شوند که پس از بررسی مشخص شد که دم موش است. دکتر محمد امیرپور معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در رابطه به این خبر گفت: صبح امروز به محض تماس با این معاونت در مورد این موضوع، کارشناسان به محل اعزام وموضوع پیگیری شد. وی ادامه داد: با بررسی کارشناسان معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مشخص شد در مربای هویج استفاده شده، دم موشی موجود است که مصرف کنندگان بیشتر آن را مصرف کرده بودند. امیرپور افزود: این طور به نظر می رسد که در حین تولید موش وارد خط تولید این کارخانه شده و در قسمتی از خط دم آن وارد این شیشه شده است. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: به محض اطلاع از موضوع ، پیگری به صورت تلفنی از طریق دانشگاه علوم پزشکی تبریز که محل اعطای مجوز بهداشتی به این کارخانه بود انجام و کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای بازدید وارائه گزارش به کارخانه محل تولید مربا اعزام شدند. امیرپور از پیگیری کارشناسان این معاونت تا حصول نتیجه خبر داد و گفت: به محض اطلاع و جمع بندی موضوع، نتیجه اعلام خواهد شد.
 
کارت معافیت ستاره پرسپولیس جعلی است
به گزارش خبرآنلاینٰ تا کنون مشخص شده بیش از 35 بازیکن فوتبال در ایران به دلایل مختلف و عجیب، طی سال های گذشته اقدام به اخذ کارت های معافیت جعلی کرده بودند و حالا به دردسر افتاده اند. این مساله نه تنها برای بازیکنان جنوبی کشور که درگیر یک پرونده بزرگ قضایی بودند بلکه کم کم در حال سرایت به سایر نقاط کشور است. طی روز های اخیر، نام حسین ماهینی و آرش افشین به عنوان مهم ترین ستاره های فوتبال ایران که کارت پایان خدمت جعلی داشتند، روی زبان ها افتاد اما حالا از یک ستاره دیگر پرسپولیس نام برده می شود. این بازیکن شمالی، در ابتدای فصل می دانست که مشمول شده و حتی غیبت هم دارد ولی با یک کارت معافیت جعلی، به دانشگاه رفت تا به بازی در پرسپولیس ادامه دهد. حالا کارت او نیز بررسی و باطل شده است. البته تا قبل از انتشار رسمی نام وی، نمی توانیم آن را رسانه ای کنیم ولی فعلا در همین حد بدانید که بازیکن مورد اشاره، یکی از "ستاره های فعلی" پرسپولیس است!

دایی رشته‌ ورزشی‌اش را عوض کرد+عکس

اژه‌ ای: نام سردار سلیمانی لرزه بر ارکان اسرائیل می‌اندازد
حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت:افتخار بر مردم کرمان باد که تنها یک قلم از معجزات ایران سردار حاج قاسم سلیمانی است که هر زمان اسم او مطرح می شود، ارکان و ستون فقرات اسرائیل به لرزه در می آید. سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: امروز وقتی نام سردار سلیمانی در جایی مطرح می شود، حساب دشمن حساب دیگری خواهد بود و این یک معجزه الهی است. این نمایی از لشکر 41 ثارالله است که در یک سردار از این خطه تبلور پیدا کرده است. آنکه کمر داعش را و محاصره آمرلی را می‌شکند و آنها را از آن منطقه کوچ می دهد، برنامه و همت سردار شماست و این افتخار اسلام و جمهوری اسلامی است.
 
کاسبی با بحران آب در کشور!
به گزارش عصرخبر، از روز گذشته پیامکی به صورت انبوه برای مشترکین تلفن های همراه ارسال شده و از آن ها خواسته شده که در نظرسنجی همگانی درباره صرفه جویی آب شرکت کنند و اعلام کنند که برای صرفه جویی در مصرف آب چه اقدامی کرده اند.نکته جالب این نظرسنجی که در ظاهر به نظر می آید مربوط به وزارت نیرو و یا زیرمجموعه های آن باشد، هزینه دار بودن شرکت در این نظرسنجی همگانی است! چرا که هزینه هرگونه پاسخ به این پیامک و شرکت در «نظرسنجی همگانی» صد تومان می باشد.گرچه بعید است که وزارت نیرو و ادارات تابعه آن دست به سودجویی این چنین بزنند اما این گونه نظرسنجی و استفاده از خدمات ارزش افزوده اپراتورهای تلفن همراه، فقط دولتی و حکومتی بودن را در ذهن مشترکان تداعی می کند.ناگفته نماند، شرکت هایی که در زمینه اطلاع رسانی از نوع پیامک و خدمات ارزش افزوده هستند با هر مناسبتی از جمله هدفمند کردن یارانه ها، اخبار دولت تدبیر و امید، سبد کالا و ... به دنبال سودجویی هستند و مشترکان همچنان بهایی گزاف برای کالایی ناچیز می پردازند.
 
 
عکس های خانوادگی یک مقام اجرایی در آلبوم جاسوس‌ها!
به گزارش جهان، اخبار رسیده حاکی است، جاسوس هایی که اخیرا دستگیر شده اند، توانسته بودند با یکی از بستگان یک مقام اجرایی ارتباط تنگاتنگی برقرار کنند. پس از بازداشت جیسون رضاییان، خبرنگار ۳۸ ساله ایرانی- آمریکایی واشنگتن‌پست و ۳ نفر از همکاران وی مشخص شد این افراد به گونه ای توانسته اند با یکی از نزدیکان نسبی این مسؤول دولتی ارتباط برقرار کنند تا آنجا که به عکس های خانوادگی وی نیز دست یافته اند.
 
دلیل پیوستن زنان اروپایی به داعش
به گزارش العالم علاوه بر تروریستهایی که از کشورهای غربی به سوریه اعزام شده‌اند، برخی زنان اروپایی نیز از راه های مختلف برای عضویت در داعش خود را به سوریه رسانده‌اند.به گزارش جهان به نقل از العالم، "ریتا کاتز" مدیر یک مرکز تحقیقاتی در زمینه گروه‌های ترویستی، اعلام کرد : داعش که رؤیای تشکیل کشور خلافت را در سر می پروراند ، می خواهد زنان را برای تضمین بقای کشور خود و زاد و ولد و آشپزی به خدمت بگیرد.وی افزود: تعدادی از زنان و دختران اروپایی حتی پیش از اعلام موجودیت داعش، برای پیوستن به اتباع خارجی مسلح در سوریه راهی این کشور شده بودند."چارلز لستر" عضو مرکز تحقیقاتی "بروکینگز" در دوحه پایتخت قطر هم اعلام کرد : داعش با جذب زنان، مناطق تحت کنترل خود را به هتل‌های پنج ستاره تبدیل کرده است .سایت های ارتباط اجتماعی در اینترنت یکی از راه های داعش برای جذب نیرو است، و تاکنون هزاران نفر از مناطق مختلف از همین راه به داعش ملحق شده‌اند؛ و در این سایتها به زنان می گویند که آنان را برای تشکیل خانواده و پرستاری و معلمی نیاز دارند.روزنامه لس آنجلس تایمز به نقل از ریتا کاتز گزارش داد : شش یا هفت ماه پیش یک یا دو زن از طریق اینترنت جذب داعش می شد، ولی هم اکنون تعداد زیادی از زنان و دختران جذب این گروه می شوند و یکی از اعضای داعش در صفحه شخصی خود در سایت تامبلر نوشت " ۱۰ یا ۲۰ زن و دختر و گاه بیشتر هر روز به داعش می پیوندند.ساکنان مناطق تحت کنترل داعش در سوریهو عراق اعلام می کنند که داعش به زنان فقط در صورت همراهی یکی از محارمش اجازه خروج از منزل را می دهد و افراد متخلف را بازداشت می کند یا شلاق می زند؛ ولی زنان ولی در مقابل دختران خارجی را به ترک کشورهای خود و پیوستن به داعش بدون کسب اجازه اولیا و سرپرست های خود تحریک می کند . داعش در سایت های ارتباط اجتماعی به زنان و دختران نحوه گذشتن از مرزهای ترکیه را آموزش می دهد و از آنها می خواهد که روادید گردشگری اخذ کنند و اطلاعات سیاحتی خود را برای پاسخ دادن به سؤالات مرزبانان افزایش دهند، و با خود لباس اضافی به همراه داشته باشند تا اگر لباس آنها هنگام عبور کردن از زیر سیم خاردارهای مرزی پاره شد ، لباس دوم را بپوشند .
 
احتمال حمله 50 ميليون موش به تهران!
به گزارش اعتماد براساس استانداردهاي جهاني، وجود يك موش به ازاي هرانسان طبيعي و جزء لاينفك اكوسيستم زندگي انساني است اما اگر ادعاي رييس كميسيون محيط زيست شوراحقيقت داشته باشد، به ازاي هر تهراني بيش از چهار موش وجود دارد. موش‌هايي كه به گفته كارشناسان «رات» ـ موش‌هاي نروژي ـ هستند و نه «موش». درحقيقت «رات»‌هايي كه درپايتخت ديده مي‌شوند، گونه‌يي جهش يافته از موش‌ها هستند كه بسيار پرقدرت‌تر از موش‌ها بوده و خون آشام نيز هستند. به‌طوري كه به راحتي بچه موش‌ها را مي‌خورند و از خوردن لاشه‌هاي موش‌هاي مرده ابايي ندارند. به اين‌ترتيب جاي تعجب ندارد كه اين خزندگان به ساير جانوران و حتي انسان هم حمله كنند. اين يك واقعيت علمي و اثبات شده است نه يك گزارش تخيلي.قاسم علي اكبر، پژوهشگرمبارزه با موجودات مهاجم درپاسخ به اين سوال كه 50 ميليون موش ـ رات ـ كجا مخفي شده‌اند؟ گفت: زير زمين. درتونل‌ها، آبراه‌ها و چاه‌هاي آب.وي ادامه داد: مثلا همان‌طور كه مي‌دانيد درتهران دو شاخه قنات شمالي ـ جنوبي و شرقي ـ غربي وجود دارد، چندي قبل خود شهرداري اعلام كرد كه مناطق شش و 20 بيشترين موش‌ها را دارند. اگر دقت كنيد اين دو منطقه محل تلاقي دو شاخه قنات‌هاي تهران هستند. اين خود دليلي است بر اينكه قنات‌هاي تهران به شاهراهي براي تردد موش‌ها بدل شده‌اند.وي درپاسخ به سوال ديگري مبني براينكه آيا خود شاهد حمله «رات»‌ها به موجودات زنده بوده است؟ گفت: زماني كه درمنطقه پنج درحال پاكسازي بوديم، از صحنه‌هاي جالبي تصويربرداري كرديم. ازجمله درقسمتي از اين فيلم؛ «رات»‌ها، «رات»‌هاي مرده را به دندان مي‌گيرند و آنها را به گوشه‌يي مي‌برند و شروع به خوردن آنها مي‌كنند. يا درموردي ديگر زخم‌هايي درپاي گوساله و گاوهاي چندين دامداري درشهريار و اسلامشهربه ما گزارش شده كه به احتمال قريب به يقين به دليل گازگرفتگي موش‌ها به وجود آمده است.علي اكبر درپايان با ذكر اينكه براي «رات»‌ها مهم نيست كه به چه چيز حمله مي‌كنند و چه چيز را مي‌خورند، بلكه زماني‌كه گرسنه مي‌شوند، به هرچيزي حمله مي‌كنند، درجواب اين سوال كه چرا تا امروز موش‌ها به تهران حمله نكرده‌اند؟ گفت: اين لطف خداوند بوده است. شما هر روز از خيابان‌هاي مختلفي رد مي‌شويد، ولي آيا هرروز تصادف مي‌كنيد؟ و اگر نه هرلحظه ممكن است به دلايل مختلف، موش‌ها به سطح شهر بيايند و به شكل ميليوني و البته جدي مردم را تهديد كنند.
 
رویانیان: با احمدی نژاد محال است کار کنم
به گزارش هفته نامه تماشاگران امروز محمد رویانیان مدیر عامل اسبق پرسپولیس به قول خودش روزهای سختی را می گذراند و وارد شدن در ورزش همه چیزش را گرفت. حالا او در گوشه ای خارج از دنیای فوتبال نشسته است و سعی می کند دوباره زندگی اش را بسازد. «مانوئل ژوزه» را پیشکسوتان انتخابش کردند از بین سه نفر: متسو، کالدرون و ژوزه. من متسو را دوست داشتم چون مسلمان شده بود و اینها. اینجا هم آمد و همه چیز را هم تقریبا توافق کرده بودیم. اما یک دفعه آقای علیپور گفت منشوری است.چون موهایش بلند است. گفتم آقای علیپور، این مسیحی مسلمان شده است تو می گویی منشوری است؟ خدا رحمت کند متسو را. آن دنیا یقه آقای علیپور را می گیرد. این دنیا که کسی زورش به ایشان نمی رسد. قیمت متسو خیلی کمتر از مانوئل بود.می توانم با اعضای دولت احمدی‌نژاد ارتباط داشته باشم، ولی خودم از قصد این کار را نمی کنم. من با آقای احمدی نژاد رفاقت و بده بستانی نداشتم. توی گروهش نبودم. مثلا شهردار تهران بود من فقط یک ملاقات با او داشتم برای گرفتن یک زمین جهت ساخت پلیس راه جدید. اصلا سابقه ای با ایشان نداشتم. ایشان آمد تقاضا کرد من را از نیروی انتظامی برد در دولت.با همه این بلاهایی که سرم آمده حاضرم در پرسپولیس دوباره کار کنم اما با احمدی نژاد محال است که دیگر کار کنم! محال است! به دلایل شخصی. الان ماشین 206 خانمم را دارم. اما رویم نمی شود سوار شوم (چون ماشین جوان هاست). من در راهنمایی و رانندگی بودم بنز سوار می شدم، در پرسپولیس هم که یک مدت این ماشین های خارجی را سوار شدیم، دیگر دلم نمی آید ماشین معمولی سوار شوم.(خنده)من بابک زنجانی را -امام حسینی- نمی شناختم. وقتی می خواستیم علی دایی را از راه آهن بیاوریم پرسپولیس، با آقای رئیسی کیا سرشاخ شدیم. او می گفت دایی را نمی دهیم و پرسپولیس نباید این کار را می کرد و از این حرف ها. خلاصه من با او درگیر شدم. علی دایی به من گفت شما به آقای زنجانی زنگ زده ای؟ گفتم زنجانی دیگر کیست؟ -امام حسینی- نمی شناختمش، با اینکه همه می شناختندش اما من نمی شناختم چون توی وادی خودم بودم.دایی گفت مالک راه آهن است. گفتم شماره اش را داری؟ گفت آره. زنگ زدم گفتم من رویانیانم، گفت: «به! نوکرتم! خیلی دوست دارم!» گفتم آقای زنجانی علی دایی را به من می دهی؟ گفت آره راه آهن را هم به تو می دهم! تو بخواهی حل است. من هم خوشم آمد، رفتم پیشش، گفتم تو چقدر باحالی. گفتم تویی بابک زنجانی؟ جوان بود و قیافه خاصی هم داشت. بعد دستور آمدن دایی را نوشت و امضا کرد.
 
کلاهبرداری در برخی مدارس دولتی
به گزارش ایسنا؛نادرقاضی پور گفت: امروز شاهد آن هستیم که در مدارس آذربایجان غربی تحت هر عنوانی اعم از برگزاری کلاس های تقویتی و یا هیات امنایی اقدام به اخذ مبلغ می کنند که این عمل در واقعیت کلاهبرداری از دانش آموزان است.وی با بیان اینکه، طبق اصل سوم قانون اساسی تحصیل در مدارس دولتی کشور باید رایگان باشد، افزود: اخذ مبلغ تحت هر عنوانی در مدارس خلاف و مغایر با قانون و کلاهبرداری است.وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، چرا همه ساله در رابطه با اخذ مبلغ توسط مدارس از دانش آموزان مشکل‌ساز می شود؟ گفت: در این راستا باید استاندار و فرماندار وارد عمل شوده و تصمیمات جدی گرفته شود.

مردم توانایی پرداخت اقساط وام 80 میلیونی مسکن را ندارند
به گزارش خانه ملت سید محمد باقر عبادی گفت: یکی از مهم‌ترین انتقادهایی که از سوی متقاضیان مسکن به نظام بانکی کشور وارد است، میزان ناکافی تسهیلات خرید مسکن در مقابل قیمت‌های سرسام‌آور خانه در شهرهای کوچک و بزرگ است.نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسأله باعث شده است وام مسکن حتی با افزایش تا سقف ۳۵ میلیون تومان نیز نتواند سهم قابل توجهی در تأمین مالی متقاضیان خرید مسکن به‌ویژه در کلان شهر‌ها داشته باشد.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وام ۸۰ میلیون تومانی گزینه خوبی میان طرح‌های موجود برای خانه‌دار کردن مردم است و می‌تواند کمک شایان توجهی به اقشار مختلف جامعه باشد و دست کم بخشی از جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:باید این نکته را نیز مد نظر داشت که طبیعتأ وام ۸۰ میلیون تومانی به درد تمام اقشار جامعه نمی‌خورد.وی افزود: بسیاری از مردم که خانه ندارند و مستأجرند، نمی‌توانند از این وام استفاده کنند و مخارجشان اجازه نمی‌دهد اقساط سنگین این وام کلان را بپردازند.عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: افرادی که دچار محرومیت‌های شدید هستند مسلمأ امکان استفاده از چنین تسهیلات و وام‌هایی را ندارند و دولت برای خانه‌دار شدن آنها باید تسهیلات ویژه‌ای درنظر بگیرد تا با ارقام کمتری این افراد جامعه نیز صاحب خانه و سرپناه شوند.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت فعلی باید به این مسئله نیز توجه ویژه داشته باشد که دولت قبل مسکن مهر را راه انداخت اما آن را به پایان نرساند و مسکن مهر به هرحال باید در این دولت تمام شود و به بهره برداری برسد.
 
فروش اجباری آپشن به خریداران
به گزارش دنیای اقتصاد اوایل تیرماه امسال بود که شورای رقابت پس از موافقت با افزایش رسمی قیمت خودرو، شرکت های خودروساز را به رعایت پنج شرط ملزم کرد و یکی از این شروط، اختیاری بودن نصب آپشن بود. طبق این شرط، خودروسازان نمی توانستند آپشن های موردنظر خود را به مشتریان تحمیل کنند و تنها در صورتی که آنها (مشتریان) راضی به نصب آپشن روی خودروهای مدنظرشان بودند، امکان این کار وجود داشت.بر این اساس، خودروسازان برخی محصولات خود را در دو مدل «بدون آپشن» و «مجهز به آپشن» پیش فروش کردند؛ به نحوی که مشتریان مختار بودند هر مدلی را که خود می خواهند، پیش خرید کنند. از آنجا که خودروهای بدون آپشن، دو میلیون ارزان تر از با آپشن ها بودند، بخشی از مشتریان اقدام به پیش خرید آنها کردند تا این گونه گمان برود که خودروسازان به مصوبه شورای رقابت عمل کرده اند.این در حالی است که حالا برخی مشتریان عنوان می کنند که خودروسازان از آنها خواسته اند خودرو بدون آپشن ثبت نامی خود را با مدل های مجهز به آپشن، تعویض کنند و این موضوع با اعتراض مشتریان روبه رو شده است. مشتریان تاکید می کنند که اگر می خواستند خودرو مجهز به آپشن بخرند، در همان زمان ثبت نام این کار را می کردند و چون نمی خواستند یا نمی توانستند دو میلیون تومان اضافه بپردازند، مدل بدون آپشن را برگزیدند.با توجه به آنکه این رفتار خودروسازان به نوعی تخطی از دستور شورای رقابت مبنی بر الزامی نبودن آپشن است، باید منتظر ماند و دید واکنش شورا به این ماجرا چه خواهد بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.