در نود و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران

چمران: شک و بحثی در بزرگداشت دفاع مقدس نیست/ روز دهقان روزی فراموش‌شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بزرگداشت یاد و نام شهدا و حوادث دفاع مقدس بسیار ضروری است و هیچ شک و بحثی در آن نیست.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ابتدای نود و هفتمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران که با تأخیر یک ساعته به جهت حضور اعضای شورا در مدارس به مناسبت بازگشایی مدارس صورت پذیرفت مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، اظهار داشت: امیدوارم فقط به فکر نام و بزرگداشت این ایام اکتفا نکرده بلکه استمرار بخش یاد آنان باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگداشت یاد و نام شهدا و حوادث دفاع مقدس بسیار ضروری است و هیچ شک و بحثی در آن نیست، افزود: دفاع ما دفاع مقدسی در مقابل دشمنان بود که بیش از نیمی از دنیا را در مقابل ما بسیج کردند اما ما ایستادیم و موفق و پیروز شدیم و صدام و حامیانش آرزوی غلبه بر ما را به گور بردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ما هم وظیفه داریم که یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و بیش از آن استمراربخش یاد شهدا باشیم، تصریح کرد: بقای کشور ما استمرار راه نورانی است و حتی اگر از نظر ملی‌گرایی صفر بوده و به دین و مذهب و مکتبمان نیز معتقد نباشیم.

مهدی چمران با اشاره به اینکه امیدوارم بتوانیم راه شهدا را که همان راه امامت و ولایت است استمرار بخشیم،‌ افزود: برنامه‌های بسیار متناسب با این ایام در شهرداری و سایر نهادها پیش بینی شده و درحال برگزاری است.

وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ در جبهه دیگری است و با پیشرفت علمی باید حرف اول را حداقل در منطقه بزنیم و روش و ایدئولوژی و مکتب خود را به پیش ببریم، اظهار داشت: اگر در مسائل علمی عقب باشیم یعنی محتاج دیگران خواهیم بود که این قطعاً به معنای تحمیل نظر دیگران به ما است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه روز اول مهر روز دهقان است، افزود: این روز که نیز فراموش شده است در حالی که این افراد می‌توانند در اقتصاد تاثیر داشته و ضامن استقلال و خودکفایی کشور باشند.

چمران با عنوان اینکه امیدواریم در این راه وزارت کشاورزی و دیگران کارهای اصولی و اساسی را انجام داده و دهقان‌ها در سر جای خود باشند، خاطر نشان کرد: چرا که اگر روستاها آباد شوند شهرها نیز آباد خواهند شد و مشکلات مطرح در خصوص حاشیه نشینی نیز حل می‌شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار