پوریانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رفع اطاله دادرسی جدی‌ترین دغدغه دستگاه قضاست/ برنامه‌ریزی برای کاهش موجودی شعب در دستور کار قرار دارد

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به اینکه رفع اطاله دادرسی جدی‌ترین دغدغه دستگاه قضاست، گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش موجودی شعب، یکی از اقدامات مهم است.

"عباس پوریانی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت رفع اطاله دادرسی در محاکم قضایی اظهار داشت: بحث اطاله دادرسی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی یکی از جدی‌ترین دغدغه‌هایی است که در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران پیگیری خواهم کرد.
 
وی با بیان اینکه تراکم پرونده‌های قضایی یکی از عوامل اصلی در اطاله دادرسی است، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در دستور کار قرار گرفته است برنامه‌ریزی برای کاهش موجودی شعب است که از این طریق تمامی شعبه‌ها در این دادگاه به تناسب توانایی و زمان لازم برای رسیدگی پرونده دریافت خواهند کرد.
 
پوریانی افزود: متاسفانه به دلیل تراکم پرونده‌های قضایی فشار زیادی بر روی قضات است و این در حالی است که طبق برنامه پنجم توسعه قوه قضاییه اجازه جذب قضات را در برنامه خود دارد.
 
 رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در پایان خاطرنشان کرد: قضازدایی، تعیین نوبت برای رسیدگی‌های به موقع، جذب نیروی انسانی و... از برنامه‌هایی است که دستگاه قضا برای  تسریع در رسیدن به عدالت و کاهش اطاله دادرسی در دستور کار دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار