حوادث استان‌ها در يک نگاه؛

فعاليت شبکه اغفال دختران فراری در مشهد/ وحشت‌آفرينی زورگير افغانی با قمه 50 سانتی/ کلاهبرداری 370 ميلياردی با عناوين جعلی

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتي در سطح کشور رخ داده که برخي از مهمترين حوادث را در ذيل مي‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

مرگ فجیع نگهبان یک کارخانه

شخصی که درکارخانه ماسه شویی توابع شهرستان "صحنه" کرمانشاه اقدام به قتل نگهبان کارخانه نموده بود توسط ماموران دستگیر شد.

"سرهنگ الهیاری" فرمانده انتظامی شهرستان "صحنه" کرمانشاه گفته است قاتل به همراه شخص دیگری به قصد سرقت از کارخانه وارد آنجا شده که پس از به قتل رساندن نگهبان وسایل زیادی را به سرقت می‌برند و از محل متواری می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان "صحنه" کرمانشاه مي‌افزايد با تلاش و زحمات شبانه روزی و اقدامات غیرمحسوس  سرنخهایی ازقاتل به دست آمد که پس ازشناسایی قاتل و مخفیگاه وی در یک عملیات حساب شده، در کمتر از 72ساعت قاتل دستگیر و از وی یک عدد افشانه دفاع شخصی و چاقو و آلات استعمال مواد مخدر کشف شد و تلاش برای دستگیری نفر دوم ادامه دارد.

وحشت آفرینی چند ماهه زورگیر افغان با قمه 50 سانتی

شرور خطرناک تبعه افغانستان که از ماه های گذشته با استفاده از قمه اقدام به زورگیری، تهدید، قدرت نمایی در یک روستا می کرد توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

گفتني است در پی دریافت اخبار و گزارشات مردمی از سوی تعدادی از شهروندان ساکن در روستای خجیر مبنی بر اینکه از ماه‌های گذشته یک نفر تبعه افغانستان در روستای خجیر با استفاده از قمه اقدام به زورگیری، تهدید، قدرت نمایی می‌کند، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیم ویژه از ماموران دایره اطلاعات کلانتری رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بر همين اساس تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران  با بهره‌گیری از شگردهای ویژه اطلاعاتی دریافتند فردی افغان به هویت "قادر" 45 ساله با اعمال مجرمانه خود موجی از ناامنی و نارضایتی را در روستای خجیر به وجود آورده است که مراتب به صورت مکتوب به مقام قضایی منعکس و دستور بازداشت متهم صادر شد.

به همين خاطر پليس در حضور شکات و با راهنمایی آنها به انتهای مسیر رودخانه بعد از روستای ترقیون در داخل یک باغ وارد و نامبرده را در حالیکه در حال استراحت بود دستگیر، او را دست بند زده و از زیر تشک وي یک عدد قمه حدود 50 سانتی متر کشف گردید.

سرگرد فرهاد واقعی رییس کلانتری 146 حکیمیه گفته است پرونده متهم بنا به دستور مقام قضایی جهت بررسی تخصصی‌تر در اختیار پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

کمین 2 زن و 7 مرد برای شکار دختران فراری

شبکه اغفال دختران فراری و زنان جوان در مشهد متلاشی شد؛ گردانندگان این باند زیرزمینی و سازمان یافته که دو زن و هفت مرد بودند پس از اقدامات تخصصی پلیس ردیابی و به دام افتادند.

"سرتیپ بهمن امیری‌مقدم" رئیس پلیس استان خراسان رضوی گفته است  در این عملیات دو زن به نام‌های «مدینه» 36 ساله و «مریم» 39 ساله که از مجرمان سابقه‌دار هستند به همراه هفت مرد که از گردانندگان شبکه بودند، دستگیر شدند و مقادیری شیشه همراه یک موتورسیکلت پلاک مخدوش کشف شد.

وي تصريح کرده است متهمان اعتراف کردند دختران فراری را به محل کشانده و طعمه‌های خود را به موادمخدر آلوده می‌کردند.

حمله به یک پاسگاه محیط بانی با کوکتل مولوتوف

عصر روز چهارشنبه ٢٦شهریور دو محیط‌بان مستقر در پاسگاه قلعه‌یاور پارک ملی قمیشلو در جریان ورود شکارچیان متخلف به پارک، قرار گرفتند. محیط‌بانان عازم منطقه شدند. تمام شب را به تعقیب و ردزنی متخلفان در کوه سپری کرده و به پاسگاه بازنگشتند.

نیمه‌های شب درحالی‌که محیط‌بانان داخل پاسگاه حضور نداشتند گروهی از شکارچیان غیرمجاز وارد محیط‌بانی شده و پس از سرقت دو موتورسیکلت تریل متعلق به دولت، با پرتاب کوکتل مولوتوف و مواد منفجره دست‌ساز به درون پاسگاه، ساختمان محیط‌بانی قلعه‌یاور را به آتش کشیدند.

پرتاب مواد منفجره ابتدا موجب انفجار، خرد شدن شیشه‌ها در پاسگاه و درنهایت منجر به آتش‌سوزی و سوختن محیط‌بانی شده است.

صبح دیروز نیروهای آتش‌نشانی، پلیس آگاهی نجف‌آباد، فرماندهی انتظامی نجف‌آباد و نیروهای یگان محیط‌زیست در محل حادثه حاضر شدند و با خاموش کردن آتش، بررسی برای شناسایی عوامل این حمله را آغاز کردند.

شکارچیان متخلف همچنین مقادیر زیادی میخ سه‌سر را در مسیر منتهی به پاسگاه روی زمین پخش کرده بودند تا در صورت حضور نیروهای امدادی و امنیتی تایر خودروهای آنان پنچر شود که هم‌اکنون میخ‌ها نیز از سطح جاده جمع‌آوری شده است.

این حادثه به دلیل تشدید برخوردها طی یک ماه اخیر با شکارچیان غیرمجاز، دستگیری و توقیف اموال تعدادی از آنها ازجمله توقیف چند دستگاه موتورسیکلت قاچاق و گرانقیمت از متخلفان انجام شده است.

دستگیری مامور قلابی با هشت فقره کلاهبرداری

"محمدرضا اکبري" رییس پلیس آگاهی استان گلستان اعلام کرد: مأمور قلابی سابقه دار با هشت فقره کلاهبرداری دستگیر شد.

وی گفته است: شخصی به پلیس آگاهی استان گلستان مراجعه و عنوان کرد روز جمعه فردی با عنوان مأمور یکی از ادارات دولتی و اینکه می تواند خلافی خودرو را از سیستم پلیس راهور حذف و بدون نوبت کپسول گاز «سی.ان.جی» تحویل نماید، مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان را از وی دریافت کرده و تا کنون نیز از او اطلاعی ندارد.

سرهنگ اکبري تأکید کرد: این متهم با جعل عناوین گوناگون، قشر متوسط جامعه را شناسایی و از آنان کلاهبرداری می کرد و پس از شناسایی متهم و جمع آوری مستندات، طی یک عملیات پلیسی، وی در محل اختفای خود دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان منتقل شد.

رییس پلیس آگاهی گلستان افزوده است: پس از دستگیری متهم، در تحقیقات تکمیلی هفت نفر دیگر از شاکیان شناسایی و با دعوت به پلیس آگاهی در اظهارات خود بیان کردند، فرد کلاهبردار با ادعای کاریابی و تهیه و تحویل بدون نوبت کپسول «سی.ان. جی» و صفر کردن خلافی خودرو مبلغ 50 میلیون ریال دریافت کرده است.

غارتگران آثار ملی در لرستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان خرم‎آباد روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: به دنبال تماس یک شهروند با مرکز فوریت های پلیس 110 به دلیل حفر چاه غیر مجاز در یکی از محله های قدیمی شهر خرم آباد، تیمی از عوامل تخصصی انتظامی شهرستان به منظور بررسی و صحت این موضوع به محل اعزام شدند.

"سرهنگ حسین نجفی" اظهار کرد: پس از حضور ماموران در محل و هماهنگی با دستگاه قضایی مشخص شد یکی از ساکنان محله در داخل منزل خود با همکاری پنج نفر به هویت معلوم با تجهیزات حفاری، اقدام به حفر تونلی به طول حدود 10 متر به منظور دسترسی احتمالی به آثار و اشیا تاریخی در حوالی آثار ملی کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران، افرادی که اقدام به حفاری غیر قانونی کرده بودند به همراه تجهیزات مربوطه به محل پاسگاه انتظامی منتقل شدند.

سرهنگ نجفی گفت: پس از تشکیل پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و این اقدام به سازمان میراث فرهنگی لرستان اطلاع داده شده است.

شكارچي جوان خودش را شكار كرد

جوان 23 ساله يزدي بر اثر غفلت و شليك تفنگ شكاري، جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامي شهرستان تفت استان يزد، درباره جزييات اين خبر گفت: با اعلام خبر مجروح شدن جوان 23 ساله بر اثر تيراندازي، در روستاي "شواز" بلافاصله  ماموران پاسگاه دهشير در محل حادثه حاضر شدند.

سرهنگ "عبدالحسين پوررفيعي"  افزود : بنا به گفته ي شاهدان عيني حادثه ،  "س.م" با دوستان خود براي شكار به منطقه كوهستاني شواز عزيمت مي كند كه به علت غفلت و بي احتياطي ، اسلحه شليك كرده و تير به بدن وي اصابت مي كند و جان خود را از دست مي دهد.

کلاهبرداری 370 میلیارد ریالی با استفاده از عناوین جعلی

"سردار مسعود جعفری نسب" گفته است: با کسب خبری از منابع اطلاعاتی و همچنین شکایت نماینده حقوقی دو شرکت صنعتی و گردشگری در شهرستان های آمل و نور مبنی بر فعالیت باند کلاهبردار با استفاده از عناوین جعلی، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزوده است: ماموران در ادامه تحقیقات پلیسی، موفق شدند اعضای این باند به نام های «باقر - الف» و «محمدعلی - الف» اهل و ساکن اصفهان، «هادی - الف» اهل بجنورد و فرد دیگری به نام «محمد - الف» اهل مشهد را شناسایی و دستگیر کنند.وی ادامه داد: این افراد در بازجویی های به عمل آمده، به خرید سهام یک شرکت فولاد و شراکت در یک پروژه سیاحتی و گردشگری با ارائه چک های بلامحل که از شرکتی ورشکسته در استان اصفهان خریداری کرده بودند، اعتراف کردند.

گربه وحشی از چاه 10 متری نجات یافت

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل روز شنبه در این باره به ایرنا گفت: این گربه وحشی با فاصله گرفتن از زیستگاه طبیعی خود، در روستای «اجوارکلا» از توابع بخش دشت سر به داخل چاهی خشک سقوط کرد.

"بهمن صادق نژاد" تصريح کرده است: یکی از اهالی روستا این حادثه را به اداره حفاظت محیط زیست آمل اطلاع داد و ماموران نیز بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی مي‌افزايد: گربه وحشی به علت ترس از اهالی روستا در مسیر فرار در داخل این چاه عمیق افتاده بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل مي‌گويد: چهار نفر از ماموران این اداره با کمک یکی از کوهنوردان شهرستان آمل گربه وحشی را که نسل آن رو به کاهش است، زنده گیری کرده و از مرگ حتمی نجات دادند.

صادق نژاد تصريح کرده است: این گربه وحشی پس از نجات و اطمینان از سلامت، در زیستگاه طبیعی اطراف جنگل های "بلیران" شهرستان آمل رها شد.

زمین لرزه کیاسر مازندران را لرزاند

جمعه شب مرکز لرزه نگاری کشوری، این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوسته است.

مختصات وقوع این زلزله، عرض جغرافیایی 36.122 و طول جغرافیایی 53.395 ثبت شده است.

همچنین پس لرزه ای به بزرگی 1.7 ریشتر در ساعت 22 و 37 دقیقه در این منطقه به ثبت رسیده است.

کاروان عروسی در محور زنجان – میانه سیاهپوش شد

رئیس پلیس راه استان زنجان گفته است: در حادثه‌اي سه دستگاه پراید، پژو و زانتیا از 2 کاروان عروسی براثر بی توجهی به سمت جلو و سرعت غیر مجاز باهم برخورد کردند.

"سرهنگ شیرمحمدی" افزوده است: در این حادثه یک نفر جان باخت و 12 نفر هم مجروح شدند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۳:۰۸ ۲۹ شهريور ۱۳۹۳
این برادران افغانی را کی از ایران بیرون میکنند تا هم قیمت اجاره پاببن بیاید و فضای کسب وکار باز شود وهم فضای آموزشی و بهداشتی کشور برای ایرانیها بازتر شود