اسدیان:

کار سختی در تالو پیش رو داریم

سرمربی تیم ملی تالو گفت: در بخش تالو با حریفان بسیار قدرتمندی روبه رو هستیم و این کار ما را بسیار دشوار می کند.

توحید اسدیان سرمربی تیم ملی تالو اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون در گفتگو با خبرنگارورزشی  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:با وجودیکه چین مهد ووشو بخصوص تالو هست و هر استان این کشور دارای یک تیم ملی است اما حریف ما در بازی های آسیایی فقط یک کشور چین نیست بلکه ما با چندین کشور که قدرتشان در تالو بسیار قوی هست رو به رو هستیم به طور مثال تالوکاران چین تایپه، هنگ کنگ ،ویتنام و ماکائو همگی اهل چین هستند اما ساکن این کشورها هستند همانطور که قهرمان جهان در فرم چانگ چوان که فرم احسان پیغمبری تالوکار کشورمان هست فردی چینی است که فقط ساکن کشور ماکائو استو از طرف ماکائو در مسابقات شرکت می کند.

وی ادامه داد:همچنین پس از بحث المپیکی شدن ووشو تمامی کشورها سرمایه گذاری خوبی در بخش تالو کردند و کشورهایی که ما فکرش را هم نمی کردیم  در این رشته بسیار پیشرفت کردند . البته در این میان تالوکاران کره ای نیز بسیار آماده هستند و باتوجه به شرایط میزبانی و سلیقه ای بودن بحث داوری در تالو این نیز کار مارا دشوار می کند.

وی افزود:در تالو آنقدر امتیازات نفرات اول تا ششم به هم نزدیک هست که امتیازات  یک صدم ،یک صدم با هم اختلاف دارند و گرفتن امتیاز در این شرایط و همچنین کسب مدال کار بسیار دشواری است.

وی همچنین گفت: تالو یک رشته بسیار تمرکزی و خطر پذیر است و مثل ساندا نیست که اگر یک حرکت اشتباه مقابل حریف انجام دهیم بتوانیم سریع جبران کنیم بلکه اگرفقط یک خطا کنیم،امتیاز را از دست می دهیم و دیگر هیچ جایی برای جبران نداریم.

سرمربی تیم ملی تالو تاکید کرد:با وجود تمام سختی های مدال آوری و کسب نتیجه خوب در تالو اما تالوکاران ما تمرینات بسیارخوب و اصولی را دراردوهای خود در ایران پشت سر گذاشتند و در اینچئون نیز 4 وعده تمرین خوبی داشتند و هردو در آماده ترین شرایط خود هستند و تمام توان و قابلیت های خود را برای کسب نتیجه قابل قبول به کار می بندند و با امید به خدا نتیجه خواهند گرفت.البته نباید فراموش کرد  که تاکنون چهار دوره در بخش تالو در بازی های آسیایی شرکت کردیم و فقط در دوره قبل در گوانگجو توانستیم یک مدال برنز توسط احسان پیغمبری کسب کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:احسان پیغمبری فردا شنبه 29 شهریور ساعت9 صبح به وقت محلی در فرم چانگ چوان و فرشاد عربی دوشنبه 31 شهریوراجرای فرم خواهند داشت.
برچسب ها: تالو ، ووشو ، اسدیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار