عضو تیم ملی جودو در بخش کاتا:

تلاشمان این است رنگ مدال را خوشرنگ‌تر کنیم

ملی‌پوش کاتا ناگه نوکاتا گفت: با آمادگی کامل در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شویم و تلاشمان خوشرنگ‌تر کردن مدالمان است.

مجتبی باجلان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، قبل از اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: اردوهای نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم هر چند تعداد مراحل تمریناتمان نسبت به دوره‌های قبلی کمتر بود اما ملی پوشان علاوه بر اردو در خانه تمرینات اختصاصی خود را هم پیگیری کردند و از وضعیت آمادگی بالایی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: تیم ملی کاتا در هیچ اعزامی با دست خالی بازنگشته است، من به همراه رضا روحانی اولین تیم کاتا بودیم که در تاریخ رقابت‌های جهانی برای ایران مدال کسب کردیم که رنگ آن برنز بود در سال بعد رنگ مدالمان را به نقره تغییر دادیم و امسال امیدوارم به این روند مدال‌آوری ادامه دهیم.

باجلان در پاسخ به این سوال که به چه علت کاتا ایران همواره جزو قدرت‌های برتر جهان بوده، در حالی که در رشته جودو اینگونه نیست گفت: من هم در جودو هم در کاتا عضو تیم ملی بوده‌ام جودو رشته بسیار سختی است و هیچ رشته‌ای به اندازه جودو نیاز به آمادگی جسمانی بالا ندارد، من سه چهار سال است که جودو را به دلیل مشکل زانو و شرایط سنی کنار گذاشته‌ام، کاتا هم سختی‌های خاص خودش را دارد و اینگونه نیست که از اول ما نایب قهرمان جهان شده باشیم، اساتید جودو همچون کیهان، میقانی، زند عسگری و ... از ابتدا روی بعد فنی کاتا کار کرده‌اند و برای این رشته زحمت کشیده‌اند حدود 20یا 30 نفر از 8سال پیش استارت زده‌اند و تا اکنون کاتا در جهان مطرح شده است.

وی در خصوص رقبای ایوان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: حریفان اصلی ما ژاپن، کره، ایتالیا، اسپانیا و آلمان هستند که نفرات قدرتمندی دارند می‌دانیم کار سختی در پیش داریم و دوسال غیبت در رقابت‌های جهانی هم تاثیر گذار است اما تلاشمان را می‌کنیم تا با دست پر به ایران بازگردیم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار