آیت‌الله خاتمی:

داعش عروسک کوکی آمریکاست/ رهبر انقلاب یک ریال از وجوه دولتی و سهم امام استفاده نمی‌کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: داعش یک وجب به مرزهای ایران اسلامی نزدیک نمی‌شود و توطئه دشمنان در سراوان توسط نیروهای مسلح خنثی شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران آیت‌الله سید احمد خاتمی در یازدهمین یادواره شهدای بسیج در مسجد لولاگر  گفت: شهدا ولی نعمت ما هستند و بر ما نعمت دارند شهدا مدیون هیچ کس نیستند و بهترین کالا هستند.  
 
وی گفت: این مراسم و امثال این مراسم اندکی از حق فراوان شهیدان است که برعهده ماست شهدا ولی نعمت هستند یعنی این که امروز در جمهوری اسلامی یک نعمت اختصاصی داریم و این نعمت مدیون شهدای عزیز است.
 
عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: نعمت دیگری که وجود دارد حاکمیت دین است که قرن ها در این کشور دین حاکمیت نمی کرد و خاندان پهلوی پسر و پدر برای جارو کردن سفره دین آمده بودند.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: انگلیسی ها در پی آدمی بودند که سه خصوصیت بی سوادی، بی دینی و دیکتاتوری را داشته باشد که همه این ها را در رضا خان یافتند.  در بی سوادی رضا خان همین بس که مدتها اطرافیان به او یاد دادند که کلمه رضا را بتواند درست بنویسد.  یکی از اقدامات پلیدی که رضا شاه انجام داد تغییر تاریخ هجری شمسی به تاریخ ننگین شاهنشاهی بود.

وی با اشاره به فساد ملکه دربار محمدرضا پهلوی گفت: نفر دوم خاندان پهلوی فرح فاسد بود که دو جلد کتاب به نامش وجود دارد که در این کتاب ها صفحه به صفحه اهانت به اسلام دیده می‌شود و دین مناسب بهاییت و زرتشتی عنوان می‌گردد.  ملکه پهلوی در خاطراتش می‌گوید رضا خان با اهل بیت تضاد داشت؛ اما امروزه می‌بینیم که کشور کاملاً در خدمت اهل بیت است. 

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: نعمت دیگری که توسط شهدا به ما ارزانی شده است نعمت حاکمیت مردم بر سرنوشتشان است که در دوران پهلوی مردم به معنای واقع هیچ کاره بودند و تصمیم سازی توسط شاه و ساواک انجام می شد و امروزه می بینیم پس از سی و چند سال مردم سرنوشت خود را رقم می‌زنند.  
 
 آیت الله خاتمی افزود: نعمت دیگری که امروزه مدیون شهدا هستیم امنیت است، زیربنای هر توسعه ای امنیت است و آرامش و رفاه اقتصادی در آن گنجانده شده و این نعمت را خدا به ما به خوبی داده است.  
 
وی با اشاره به ناامنی منطقه به خصوص افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه گفت: حضور آمریکای جنایتکار در هر نقطه ای باعث ناامنی گشته است. امروزه می بینیم که داعش یک وجب به مرز کشور نزدیک نمی‌شود، البته تحرکاتی را در سراوان می‌خواستند داشته باشند که توسط نیروهای مسلح در عید فطر خنثی شد.  
 
امام جمعه موقت تهران افزود: صدام سه روز مانده بود به 29 شهریور گفت سه روز دیگر در تهران و ملت با دشمنی وحشی مبارزه می‌کرد که در طی سه روز می‌خواست ایران را فتح کند که البته با فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها 8 سال دفاع مقدس رقم خورد.  
 
آیت‌الله خاتمی گفت: نعمت دیگری که امروزه مرهون شهدا هستیم حاکمیت صالحان بر کشور است. در زمان طاغوت افرادی بر کشور حکومت می‌کردند که در فسق و فجور شهره بودند.  امروز شخص اول کشور کسی است که یک ریال از وجوه دولتی و سهم امام استفاده نمی‌کند و این بزرگ‌مرد اسمش امام خامنه‌ای است.
 
وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب و رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: پوتین در دوره نخست وزیری خود پس از دیدار با رهبری گفت من کمونیستم و زنم ارتدکس است و کتاب‌های ما از این قبیل است؛ وقتی چشمم به ایشان افتاد مسیح در نظرم مجسم شد و متوجه شدم که سرنوشت اداره کشور به دست عقل و تدبیر و حکمت مدیر کشور است.  
 
آیت‌الله خاتمی افزود: بیشتر شهدای ما سنی بین 15 تا 30 سال داشتند و برای صفات عملی از شهدا باید از دین، مکتب و اخلاق و خانواده پاسداری کرد. انقلاب بزرگ اسلامی به برکت حماسه آفرینی دین و مرجعیت و سیل خروشان مردم و شاه پیروز شد و به قول خودشان مثل برف آب شدند.
 
وی با اشاره تهاجم فرهنگی دشمن تاکید کرد: دشمن تمام امیدش این است که باورها را سست کرده و این کار را به کمک فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای انجام می دهد. پیام شهدا این است که باید مقاومت کنیم و دشمن را به خانه نیاوریم.  امام علی(ع) فرمود هر جامعه ای که دشمن را به خانه بیاورد ذلیل می شود و امروزه جنگ دشمن جنگ فرهنگی است که البته به دلایل مختلف از جمله زهد و تقوای جوانان اعتکاف و برگزاری مجالس عزاداری برای سید الشهدا این ترفند ناکام مانده است.  
 
عضو محلس خبرگان رهبری افزود: بدحجابی ها و بی حجابی ها به خاطر تاثیرپذیری از ماهواره هاست و سپاس عملی این است که پاسدار دین و ارزش های اعتقادی باشیم. این نظام اسلامی تجلی آرمان های شهداست و خیال فتنه گران با شکست مواجه شد و البته رهبر دلسوز انقلاب در زمان فتنه 88 گفتند اگر شکایت دارید از راه قانونی دنبال کنید ولی فتنه گران به دنبال همان سناریویی بودند که امروزه در اوکراین می بینیم.
 
آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در این خیانت ها البته این مسجد مقدس آسیب دید ولی تا ابد ننگ و روسیاهی بر فتنه گرانی ماند که به عزاداران سیدالشهدا حمله کردند.  
 
 
وی با اشاره به این موضوع که ائتلاف ضد داعش جز شیطنت آمریکا نیست گفت:  داعش عروسک کوکی آمریکاست که با پول قارون های منطقه قدرت گرفته و جدا خنده دار است که ائتلاف ضد داعش تشکیل شود. در ائتلاف ضد داعش هدف دست اندازی و حمله به کشورهای اسلامی و نقض حریم هوایی آن هاست و مبارزه با داعش بهانه است.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: آمرلی که 80 روز شیعیان در آن جا محاصره بودند توسط بسیج و نیروهای مردمی عراق و ارتش عراق آزاد شد و آیا 2 هزار شهید غزه مهم نبودند و فقط دو آمریکایی کشته شده توسط داعش مهم بودند.  رهبری به صراحت در مورد اجلاس ضد داعش موضع گرفتند و این موضع رهبری باعث شد که اجلاس ضد داعش ناکام بماند.  
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد: باید با تروریست مبارزه کرد اما شما خودتان تروریست هستید و تروریست پرور و تا آمریکا از خوی استکباری دست برندارد شعار مرگ بر آمریکا یک شعار مقدس خواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار