رئیس هیئت مدیره مبارزه با استعمال دخانیات کشور در نهمین جلسه ستاد کشوری دخانیات:

استفاده از قلیان جزء ثابت وسایل پذیرایی در برخی خانواده‌ها شده است

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن معین شیرازی گفت: متاسفانه قبح استفاده از قلیان در خانواده‌ها از بین رفته و جزء ثابت وسایل پذیرایی برخی خانواده‌ها شده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن معین شیرازی در حاشیه نهمین جلسه ستاد کشوری مبارزه با دخانیات و در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا گفت: بررسی‌های انجام شده بر روی ۶ ندامتگاه ترک اعتیاد نشان داده که ۱۰۰ درصد افرادی که اعتیاد داشتند در ابتدا سیگار مصرف می‌کردند. 

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شخصیت افراد در خانواده شکل می‌گیرد افزود: خانواده نقش بسیار مهمی در پیشگیری از استعمال دخانیات دارد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین هر خانواده در زندگی فرزندانشان و نسل‌های بعدی خود، تأثیری انکارناشدنی دارند و می‌توانند با اتکا به ویژگی‌های مثبت خانواده، در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ناسالم فرزندانشان نقش داشته باشند. 

حجت الاسلام و المسلمین معین شیرازی با تاکید بر اینکه، والدین باید از دوستی‌ها و رفاقت‌هایی که فرزندانشان در خارج از محیط خانواده دارند، باخبر باشند، افزود: خانواده‌ها باید مهارت‌های شنونده بودن و شنیدن حرف‌های فرزندانشان را در خود تقویت کنند. 

همچنین مهارت‌هایی را که به فرزندانشان اعتماد به نفس می‌دهد، به آن‌ها بیاموزند و راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد (مانند ایفای نقش، مهارت نه گفتن، و پرداختن به فعالیت‌های مثبت جایگزین) را در خانواده به فرزندانشان بیاموزند. 

رییس هیات مدیره جمعیت مبارزه با دخانیات افزود: اگر بتوانیم توانایی «نه گفتن» را به فرزندان خود بیاموزیم، کار بسیار درستی انجام داده‌ایم. این کار از عهده آموزش و پرورش برمی‌آید چرا که تمام افراد براثر ناتوانی در رد کردن سیگار از سوی دوستان خود سیگاری شده‌اند. 

وی به قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات کشور اشاره کرد و ادامه داد: در مبارزه با استعمال دخانیات از بهترین قانون در دنیا برخورداریم. بهترین راه برای مبارزه با دخانیات و رسیدن به ایران بدون دود، اجرای همین قانون است. 

وی در پایان گفت: از وزارت آموزش و پرورش می‌خواهیم که طرح پاد به معنای «پیشگیری از استعمال دخانیات» را در مدارس با جدیت بیشتری اجرا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار