درگیری‌های مسلحانه به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن کشیده شد/ وقوع چند انفجار در صنعا

شبکه اسکای نیوز از کشیده شدن درگیری‌های مسلحانه به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن در شهر صنعا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛شبکه اسکای نیوز لحظاتی پیش گزارش داد درگیری‌های مسلحانه در صنعا به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری کشیده شده است.

این شبکه با اشاره به وقوع چند انفجار مهیب در شهر صنعا، از بالاگرفتن درگیری‌ها در نزدیکی مسجد "الایمان" خبر داد.

درگیری های جدیدی پنجشنبه بین حوثی ها و افراطیون تحت حمایت ارتش در شمال صنعا به وقوع پیوست که براثر آن پنج تن زخمی شدند.

این درگیری ها درحالی به وقوع می پیوندد که فرستاده سازمان ملل متحد در پایگاه حوثی ها تلاش می کند به راه حلی برای این بحران دست یابد.

به گفته شاهدان ، درگیری های بین نیروهای انصارالله و شبه نظامیان حزب الاصلاح در شملان در حومه شمالی پایتخت به زخمی شدن پنج تن منجر شد.

این منابع افزودند خصومت ها گسترش یافت و به اطراف دانشگاه اسلامی ایمان که به یکی از مقامات حزب الاصلاح یعنی شیخ افراطی عبدالمجید الزبدانی وابسته است کشیده شد.

جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل در امور یمن قرار است پنجشنبه گفتگوهای جدیدی با عبدالملک الحوثی رئیس جنبش انصارالله در مقر این جنبش در صعده واقع در شمال یمن برگزار کند.

"بن عمر" اعلام کرد نخستین گفتگوهای او که چهارشنبه با حوثی  برگزار شد سازنده و مثبت بوده است .

اما منابع نزدیک به گفتگوها اعلام کردند گفتگوها به ویژه درباره مسئله برچیدن اردوگاه هایی که  حوثی ها و طرفداران آنها 18 اوت در اطراف صنعا برای درخواست استعفای دولت "فاسد" آغاز کردند ، با بن بست مواجه شده است .

جنبش انصارالله اوت پیشنهاد عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن را درخصوص تعیین نخست وزیر جدید و کاهش افزایش بحث برانگیز قیمت سوخت ( دو خواسته مهم حوثی ها)  رد کرده بودند.


انتهای پیام//
برچسب ها: اسکای ، نیوز ، شبکه ، صنعا ، داعش ، حوثی ، انفجار ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار