رکن‌آبادی:

نظم نوین جهانی به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است/ هدف آمریکا تضعیف داعش است نه نابودی

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: ادعاهای اوباما مبنی بر اینکه داعش و تروریست‌ها باید "تضعیف" شوند و از "کاهش حمایت" سخن به میان می‌آورند، و از اصطلاح "نابودی" استفاده نمی‌کنند، نشان می‌دهد که داعش از کنترل حامیان آنها خارج شده است و مانند یک استاد که شاگردش را تنبیه می‌کند، قصد گوشمالی داعش را دارند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران "غضنفر رکن‌آبادی" سفیر سابق ایران در لبنان در سلسله نشست‌های غزه؛ قضیه اول جهان اسلام دیروز (سه شنبه) با تأکید بر پشت پرده‌های ائتلاف جهانی علیه تروریسم داعش که از سوی آمریکا و متحدان آن دنبال می‌شود، گفت: اقدامات کنونی در مورد ائتلاف جهانی علیه داعش، تلاش برای ممانعت از شکل‌گیری نظام نوین جهانی به رهبری جمهوری اسلامی ایران و مقاومت است. ادعاهای آنها مبتنی بر اینکه باید داعش و تروریست‌ها "تضعیف" شود و از اصطلاح "نابودی" استفاده نمی‌کنند و یا اینکه از "کاهش حمایت" سخن به میان می‌آید، نشان می‌دهد که داعش و تضعیف مقاومت توسط آنها، از کنترل حامیان خارج شده است.

سفیر سابق ایران در لبنان عنوان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران رهبری نظام نوین جهانی را بر عهده دارد که اعضای آن مقاومت، سوریه، حزب‌ا... لبنان و جمع قابل ملاحظه‌ای از کشورهای مختلف در سراسر جهان است.

رکن آبادی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در تشکیل نظام نوین جهانی پس از پیروزی مقاومت در جنگ اخیر اظهار داشت: همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند با پیروزی در جنگ اخیر غزه، نظام نوین جهانی به رهبری مقاومت، جایگزین نظام قبلی بین‌الملل که در آن اسرائیل به نمایندگی از سلطه جهانی سردمدار بود، شده است.

وی اشاره به پیروزی مقاومت در جنگ اخیر گفت: همه جهان به صورت آشکار و یا در محافل خود به صورت غیرعلنی بر این مسئله هم نظر هستند که مقاومت، پیروز میدان در جنگ اخیر نوار غزه بود و تنزل تدریجی اسراییل از اهداف اعلام شده را می توان بزرگترین نمود این پیروزی به شمار آورد. تغییر موازنه وحشت به نفع مقاومت که در جنگ با حزب‌الله در سال 1993 کلید خورد، یکی دیگر از نمودهای این پیروزی بود که در این جنگ به روشنی بروز یافت.

رکن آبادی در این نشست که در محل موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی علمی ندا برگزار شد افزود: ورود جریانات تکفیری تروریستی، واکنش صهیونیست‌ها به شکست اسراییل در جنگ 2009 بود که در جنگ اخیر صهیونیست ها از آن به عنوان بستر مناسب شروع جنگ استفاده کردند اما با این وجود نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

سفیر سابق ایران در لبنان با تأکید بر سایر بسترهای وسوسه برانگیزی که اسراییلی‌ها را به جنگ سوم غزه سوق داد، گفت: اختلاف‌نظر بین جمهوری اسلامی و حماس و نیز حماس و مصر، اختلاف بین گروه‌های فلسطینی، آشتی ملی میان فتح و حماس که زمینه را برای سازش آماده کرده بود و به ویژه جولان تکفیری‌ها در سوریه و در لبنان، عواملی بود که صهیونیست‌ها را برای حمله به نوار غزه وسوسه کرد.

این دیپلمات ارشد افزود: با این حال توان شگفت انگیز نیروهای رزمنده، همچنین رونمایی از موشک ها و پهپاد مقاومت، ابتکارات نظامی، هماهنگی گروه‌ها و ده‌ها ابتکار عملی که مقاومت در جنگ از خود نشان داد، نقاط مجهولی بود که اسراییلی‌ها نتوانستند در مقابل آن دوام بیاورند و همین مسئله بارها مورد اذعان مقامات عالی‌رتبه اسراییل قرار گرفت و برکناری آنها را نیز به دنبال داشت. برکناری فرمانده نیروی هوایی و برکناری بیش از 40 تن از فرماندهان نظامی که همچنان ادامه دارد، از جمله روشن‌ترین مثال‌ها برای این ادعا است.

این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: ایران اولین و تنها کشوری است که بر آزادی تمام سرزمین فلسطین تأکید کرده است در مقابل کشورهای بسیاری وجود دارند که با سیاست ایران در قبال فلسطین و رژیم صهیونیستی کاملاً همسو هستند اما به دلیل تبلیغات نا امید کننده در این سالها از سوی سرکردگان نظام جهانی و به ویژه اسراییل، در مورد پیروزی فلسطین و شکست اسراییل تردید دارند. این در حالی است که پیروزی مقاومت در جنگ اخیر آغاز این امید برای آنها تلقی می شود زیرا مطمئناً با تشکیل نظام نوین به رهبری مقاومت، از موضع کنونی فراتر رفته و در جرگه حامیان آزادی کامل فلسطین و نابودی اسراییل قرار می‌گیرند.

رکن آبادی با توجه به تأثیرات داعش و تکفیری‌ها بر جنگ اخیر نوار غزه اظهار داشت: اگر چه اسراییل تصور می‌کرد که داعش و تکفیری‌ها موجب تضعیف مقاومت می‌شود اما اجازه تحقق این امر داده نشد. در واقع پیروزی مقاومت در جنگ اخیر، اسراییلی‌ها را منفعل کرد و هدف بنیادین آنها برای حمله به لبنان و حزب‌ا... که در چند سال اخیر با جدیت دنبال می‌شد، با شکست جدی برخورد کرد. در نتیجه حزب‌ا... با آسودگی خاطر، جنگ و مبارزه به داعشی‌ها را در سوریه ادامه داد.

وی افزود:‌ آنچه روشن است اینکه جبهه مخالف مقاومت علی‌رغم تلاشهای مختلف، بازنده میدان در جنگ اخیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار