اثری دیگر از برگزیده جشنواره جام جم روی آنتن

مستند "با گاوهای یوسف" ساخته فرشاد فدائیان از مجموعه "یک زندگی" چهارشنبه، 26 شهریور ماه، ساعت 18 و در قالب « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مستند « با گاوهای یوسف »ساخته فرشاد فدائیان از مجموعه "یک زندگی" چهارشنبه، 26 شهریور ماه، ساعت 18 و در قالب « فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.

فرشاد فداییان کارگردان این مستند که جایزه بخش مستند جشنواره جام جم را از آن خود کرد در توضیح این مستند گفته است: "من قبل تر هم از گاوبانان سنتی جنگل های مازندران  مستندی با نام "گالش مِنزل ” ساخته ام . اما این بار جمله ی منسوب به ابن سینا  که خیلی پیش در جایی خوانده بودم ، محمل ساخت مستندی با همان تم البته این بار به شکلی دیگر شد . جمله ی ابن سینا این است :"من از گاو می ترسم زیرا که هم شاخ دارد و هم عقل ندارد".  

گفتنی است سری دوم «یک زندگی» در شبکه مستند سیما تولید شده است. هر قسمت از این مجموعه اجتماعی همچون سری اول آن موضوع واحدی دارد و توسط گروه‌های مختلف ساخته می‌شود اما در نهایت همه آنها تحت مجموعه «یک زندگی» به مضمون واحدی می‌پردازند که سرگذشت و زندگی یک انسان خاص است این انسان به دلایل مختلف زندگی‌اش کمی با دیگران متفاوت است و نوع زندگی اش او را شاخص کرده است. 

جواد ظهیری، تهیه‌کننده این مجموعه پس از موفقیت دو مستند از مجموعه «یک زندگی» به نام‌های «خانه‌ای در مه» و «اگر عزت به قهوه خانه نیاید» در جشنواره جام‌جم به سراغ ساخت سری دوم این مجموعه رفته است.
 

انتهای پیام/‌ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار