تمایل آذربایجان به سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو ایران

رئيس آژانس انرژی‌های تجديدپذير جمهوری آذربايجان در ديدار با معاون وزير نيرو در امور برق و انرژی از علاقه‌مندی اين کشور برای سرمايه‌گذاری در بخش انرژی‌های نو ايران خبر داد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در اين ديدار که امروز در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد، گفت: ما آماده هستيم که هيئت آذربايجاني علاقه‌مند به سرمايه‌گذاري در بخش زمين‌گرمايي و انرژي‌هاي تجديدپذير از سايت‌هاي بادي و زمين‌گرمايي ما ديدن کنند.

هوشنگ فلاحتيان افزود: وزارت نيرو سياستي مبني‌بر ايجاد سالانه 1000 مگاوات انرژي بادي و خورشيدي دارد که ما براي تحقق اين موضوع از سرمايه‌گذاري جمهوري آذربايجان استقبال مي‌کنيم.

وي اظهار داشت: ما از هر پيشنهادي جهت احياي درياچه اروميه استقبال مي‌کنيم چراکه حيات دو کشور به درياي خزر و درياچه اروميه مربوط مي‌شود.

همچنين "حکيم بدلف" رييس آژانس انرژي‌هاي تجديدپذير جمهوري آذربايجان، گفت: ما اطلاعات مختلفي درباره وضع اقليمي ايران از مراجع آمريکايي و روسي دريافت کرده‌ايم و علاقه‌مند هستيم که در بخش انرژي‌هاي بادي در ايران سرمايه‌گذاري کنيم.

وي افزود: بسيار علاقه‌منديم که درباره نيروگاه زمين‌‎گرمايي در ايران اطلاعاتي داشته و با توليدکنندگان صنايع بادي و تجديدپذير مراوده‌هاي خود را افزايش دهيم.

وي خاطرنشان کرد: ما براي مشارکت در طرح‌هاي تجديدپذير در ايران بسيار جدي هستيم و لازم است که پيش از آن اطلاعاتي درباره شرايط کار و قوانين در اختيارمان قرار گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار