نخستین حمله هوایی آمریکا در نزدیکی بغداد به داعش

ارتش آمریکا برای نخستین بار طی حملات هوایی هفته‌های اخیر خود به نیروهای داعش در عراق، این گروه را در نزدیکی بغداد، هدف بمباران قرار داده‌ است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، آمریکا از آغاز ماه میلادی اوت، حملاتی را به مواضع و نیروهای داعش در مناطق شمالی عراق انجام داده است، اما بیانیه ۲۴ شهریور ارتش آمریکا در مورد حمله هوایی در نزدیکی بغداد، حاکی از گسترش عملیات در آن کشور است.

مرکز فرماندهی ایالات متحده در بیانیه خود گفته است «ارتش آمریکا به حملات خود علیه تروریستهای «داعش» ادامه داده است. طی روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، در حمایت از نیروهای عراقی دو حمله در سنجار و جنوب غرب بغداد انجام داده است».

بنا بر این بیانیه حمله هوایی در جنوب غرب پایتخت عراق «نخستین حمله» (از این دست) «به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده شده برای حمایت از شهروندان ما و ماموریت‌ هدف قرار دادن «داعش» است، در حالی که نیروهای عراقی دست به حمله زده‌اند».

به گفته ارتش آمریکا طی تازه‌ترین حملات شش خودروی شبه‌نظامیان افراطی در سنجار و موضع این گروه در جنوب غرب بغداد -که از آنجا به نیروهای عراقی حملاتی را انجام می‌داد- نابود شده‌اند.

شمار حملات هوایی آمریکا در عراق علیه داعش به ۱۶۲ مورد رسیده است.

 

انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار