مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران :

نقشه راه تحول گروه اقتصاد شهری و درآمد پایدار شهرداری تهران تدوین شد

نقشه راه تحول گروه اقتصاد شهری و درآمد پایدار شهرداری تهران در راستای نیل به شکوفایی اقتصادی با پارادایم تعالی و پایستگی تدوین شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ،نقشه راه تحول گروه اقتصاد شهری و درآمد پایدار شهرداری تهران که توسط دبیرخانه مرکزی تحول مدیریت شهری تهیه و تدوین شده ، مشتمل برموضوعاتیچون ،پارادايم حاكم بر چشم¬انداز اقتصادي شهر تهران، یافته‌های راهبردی منتج از ارزیابی بستر پیرامونی و محیط درونی اقتصاد شهر تهران، چشم‌انداز اقتصادی شهر تهران در افق 1404و فضای راهبردی حاکم بر تحقق چشم‌انداز اقتصادی شهر تهران است .

در این سند راهبردی بر این موضوع اشاره شده است که دستیابی به رشد و شكوفايي اقتصادي شهرهاي موفق دنيا بيانگر اين نكته است كه همگي آنها از پشتوانه‌اي نظري، آرمان‌خواهانه و واقع بينانه در نيل به اهداف كلان خود برخوردار بوده‌اند و سند چشم‌انداز اقتصادي اين شهرها به عنوان تجلي‌گاه همۀ هدف‌گذاري‌ها، برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌گذاري‌ها، گوياي عمق واقع‌بيني و در عين حال جهت¬گيري¬هاي آرماني برنامه-ريزان اقتصادي اين شهرها است. 

در نقشه راه تحول گروه اقتصاد شهری و درآمد پایدار شهرداری تهران آمده است که دستيابي به سطوح بالاي رشد و پيشرفت اقتصادي يك شهر، مستلزم اين است كه متوليان اين امر و حتي ذي‌نفعان آن از مفهوم پيشرفت، توسعه و شكوفايي تلقي واحد و يكساني داشته باشند.از این رو در تدوین سند چشم انداز اقتصادی شهر تهران پارادایم های مختلفی مورد بررسی و نقد قرار گرفته و در نهایت پارادایمی بر اساس اصول موضوعه ارزشی  تحت عنوان  " تعالی و پایستگی " شکل گرفته است . 

تدوين نهايي اين سند هم¬راستا با عناصریهمچون قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران و سند چشم¬انداز بيست¬سالۀ كشور، اصول بنيادين و آموزه¬هاي اقتصاد اسلاميو با بهره¬گيري از نقاط قوت و اجتناباز نقاط ضعفبراي به تصوير كشيدن حالت ايده¬آل و در عين حال واقع¬گرايانه از يك سيستم پايستار و متعالي و طراحي اقدامات راهبردي است . 

مطابق با محتوی سند تلاش شده است تا كليۀ برنامه¬ها و اقدامات راهبردي درجهت شكوفايي اقتصاد شهر تهران مبتني بر تصويري شفاف، آرماني و در عين حال عملیاتی از سيماي اقتصادي اين شهر تدوين شود. به همين منظور، سند چشم¬انداز اقتصادي شهر تهران در افق 1404 چنان طراحي شده است که بتواند ميثاق مشترك مديران، برنامه‌ريزان و علاقه‌مندان به تعالي و شكوفايي اين شهر تلقي شود و به فعاليت‌هاي مختلف و متنوع همۀ ذي‌نفعان، جهت يكسان ببخشد. 

در بخش 4 سند که اختصاص به فضای راهبردی حاکم بر تحقق چشم انداز اقتصادی شهر تهران است ؛ مجموعه راهبردهاي عملياتي تحت عنوان راهبردها و اقدامات معطوف به زیرساخت های نرم و سخت ،راهبردها و اقدامات راهبردي معطوف به محيط پيرامونيوراهبردها و اقدامات راهبردي معطوف به محيط دروني تعریف گردیده است .

لازم به ذکر است که مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در راستاي شناسايي و اثرگذاري بر روح شهر و در جهت تحول مديريت شهري تهران از مديريتي كالبدمحور به مديريتي فرهنگ‌محور، مطالعات گسترده‌اي را با ظرفيت‌های مركز و نيز بهره‌مندي از آراي صاحب‌نظران و متفكران بوم‌انديش حوزه فرهنگ اسلامي- ايراني در دستور كار خود قرار داده است .

انتهای‌پیام/
برچسب ها: نقشه ، تحول ، گروه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار