دوران کودکی انضمام است نه انتزاع

بطور کلی تفکر افراد در دوران کودکی یک نوع تفکر انضامی است وهنوز مانند بزرگسالان دارای تفکر انتزاعی نشده‌اند.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تفکر افراد در دوران کودکی یک نوع تفکر انضامی است وهنوز مانند بزرگسالان دارای تفکر انتزاعی نشده‌اند و در نتیجه احتمال پیشامد هرگونه اتفاقی می‌رود ، به همین دلیل است که کودکان نخبه های انیشتن وکارتونها را واقعی تصور می‌کنند.

وی ادامه داد:فرد هرچقدر سنین کودکی را پشت‌سر می‌گذارد به پختگی نزدیکتر می‌شود وبه تدریج ازتفکر انضامی فاصله می‌گیرد ودر این زمان است که با واقعیت‌ها هر چند دیده نشوند انس و الفت بیشتری پیدامی‌کنند و به غیرواقعی بودن کارتون‌ها وانیمیشن‌ها پی‌می‌برند.

ابراهیمی مقدم در خصوص بازیهای دسته جمعی کودکان تصریح کرد: کودکان بتدریج بازیهای دسته جمعی و حضور درگروه را بیشتر ترجیح می‌دهند بنابراین استفاده از کارتونه در حد بسیار زیاد مطلوب نیست و خیال‌پردازی کودکان را به شدت تحریک می‌کند .

این روانشناس در پایان در خصوص نقش خانواده خاطرنشان کرد: خانواده در این محصول ارائه بازیهای مناسب با توجه به سن دیدن فیلمها و کارتونهایی که قرار است بیند و از نظر اخلاقی و محتویات حاوی آن مورد بررسی قرارگیرد و نباید مضامین غیراخلاقی پرخاشگرانه یا متضاد یا اصول مذهبی،فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: دوران ، کودکی ، انضمام ، انتزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار