افتتاح اولین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور

اولین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور بعد از ظهر امروز با حضور تنی چند از معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طی مراسمی که در مرکز فرهنگی و تربیتی فتح تهران و با حضور 25تن از معاونان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌امروز با کمک ادارات کل استان‌ها دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر کشور را به نمایش گذاشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به این که این جشنواره از 22 تا25شهریور ماه دایر خواهد بود افزود: برگزاری  این جشنواره نشان دهنده سطح بالای فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کانون‌های کشوری در راستای وظایف محوله بوده است.

بر اساس این گزارش در ادامه، جشنواره از سوی محمدیان معاون پژوهش و ناصری معاون امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی افتتاح شد و مسئولان به بازدید از غرفه‌های مختلف این جشنواره پرداختند.

این گزارش می‌افزاید اساس نامه کانون‌های فرهنگی و تربیتی در پانصد و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 30دی ماه سال 1368به تصویب رسید و آئین نامه ها و دستوالعمل‌های هر یک از فعالیت‌های کانون ها نیز تهیه و نیز به  استان‌ها ابلاغ شد.

گفتنی است کانون‌ها در طول سال سه مرحله فعالیت دارند،مرحله اول (تابستان از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه)، مرحله دوم(نیمه اول سال تحصیلی از ابتدای مهر تا پایان دی ماه) و مرحله سوم نیز(نیمه دوم سال تحصیلی از ابتدای بهمن تا پایان اردیبهشت ماه) است.

لازم به  ذکر است محور برنامه های دوره‌های تحصیلی در کانون‌ نیز شامل دوره ابتدایی: تقویت بینش، تفریح، سرگرمی، بازی، خلاقیت و ایجاد نشاط است.

دوره اول متوسطه: اعتقادی اخلاقی، پرورش استعدادهای خلاق، توسعه خلق و خوی علمی، ایجاد ارتباط عاطفی با علم، روئیت شگفتی‌های علمی و نمادهای خلقت خداوند و....و همچنین دوره سوم متوسطه: نهادینه کردن روح تحقیق، مشارکت و برخورداری فعال در کاربرد وسایل و تجهیزات علمی و فنی و مهارتی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره ، نهادینه ، روح ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار