فلسطین الآن گزارش داد

چهار اشتباه استراتژیک نتانیاهو در جنگ علیه غزه

فلسطین الآن گزارش داد نتانیاهو در جنگ علیه غزه دچار چهار اشتباه استراتژیک شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الآن"؛ دیوید هرست، اعلام کرده است که نتانیاهو به خیال اینکه کمر حماس را بشکند، در چهار اشتباه استراتژیک، گرفتار شد؛ بعضی از تونل ها ویران شد، ولی دوباره بازسازی خواهند شد؛ در خصوص موشک ها نیز، در حال حاضر، حماس بیش از 3000 موشک در انبار دارد؛ وحدت حماس بیش از پیش تقویت شده و اخیرا، به جای آنکه از محبوبیت حماس کاسته شود، در سراسر دنیا افزایش یافته است. 

کریس هادرگ نیز، در صفحه یوتیوب خود، از زاویه ی دیگر به این هجوم نگاه کرده و به طور خلاصه می گوید: این تجاوز و هجوم، نه به خاطر موشک های حماس بود و نه به خاطر استفاده از تسلیحات پیشرفته علیه ملت بی دفاع، که بسیار شبیه به جنگ میان قومی از عصر غار(تونل ها)  با کشنده ترین تسلیحات است و نه برای برقراری صلح؛ بلکه به اختصار، آن تغییر زندگی ملت فلسطین به شرایطی طاقت فرسا و غیر قابل تحمل است؛ همانطور که یهود در این شرایط زندگی کرده است، ملت فلسطین نیز باید در این شرایط زندگی کند؛ یعنی در واقع، جنگ نابودی و براندازی...

ما باید، دو گام بلند در اندیشه و طرز تفکر خود برداریم: اول آنکه، فشار زیاد، موجب انفجار می شود و اوم اینکه، جهانی که در آن زندگی می کنیم، در آن قانون جنگل اجرا می شود.
کنگره ی آمریکا، 225 ملیون دلار برای تقویت گنبدی خرافی با نام گنبد آهنین اهدا می کند؛ برادران، عدالت از ظلم کم هزینه تر است؛ عدل باعث امنیت می شود و امنیت، آزادی بخش است.

به عبارت دیگر، غرب تمام انواع جنگ های دینی، قومی و جهانی را آزمایش کرده است، ولی نتیجه آن چه بوده است؟ بت های قدرت، بندگان خود را تنها گذاشتند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار