افتتاح بخش شمالی و شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس طی چند روز آینده/طرح نورپردازی دریاچه در دست مطالعه است

شهردار منطقه 22 از افتتاح بخش شمال و قسمتی از بخش شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس تا چند روز آینده خبر داد گفت: طرح نورپردازی ویژه دریاچه نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، قاسم مولایی شهردار منطقه 22 ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: شورای راهبردی دریاچه شهدای خلیج فارس به ریاست معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تشکیل شده است تا تمامی فعل و انفعالاتی که قرار است در دریاچه اتفاق بیفتد مورد رصد و بررسی قرار گیرد و مشکلی از جهت آلودگی محیط زیستی یا موضوعات فنی نداشته باشد. هم اکنون نیز در این شورا موضوع نورپردازی دریاچه در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه به طور حتم موضوع نورپردازی باید به صورت علمی و تخصصی انجام شود، افزود: اجرای طرح نورپردازی به سازمان زیباسازی شهر تهران واگذار شده که هم اکنون در حال مطالعه این طرح هستند تا طرحی که قرار است اجرایی شود کاملا علمی و بدون خطر برای محیط زیست باشد.

مولایی در خصوص زمان اجرای طرح نورپردازی دریاچه شهدای خلیج فارس تصریح کرد: در حال حاضر نمی توانیم زمان دقیق را تعیین کنیم چرا که اجرای طرح نورپردازی، اقدامی نو و جدید است که نیاز به مطالعه دارد و ما سعی داریم که این طرح با کمترین آسیب اجرایی شود.

شهردار منطقه 22 در ادامه از افتتاح بخش شمالی و قسمتی از بخش شرقی دریاچه خبر داد و گفت: این طرح به زودی و طی چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه به طور حتم افتتاح این بخش از دریاچه موجب دو یا سه برابر شدن حضور گردشگران در این مکان می شود، افزود: دریاچه شهدای خلیج فارس 250 هکتار وسعت دارد که 130 هکتار آن آبی و ما بقی ساحل و خشکی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،بخش غربی دریاچه شهدای خلیج فارس که سال گذشته به بهره برداری رسید در ایام تعطیلات پذیرای 25 تا 35 هزار گردشگر است که طبق پیش بینی ها با افتتاح بخش شرقی و شمالی طی روزهای آینده، این تعداد به دو یا سه برابر می رسد.


انتهای پیام /



برچسب ها: دریاچه ، چیتگر ، نورپردازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار