تبریز/

توسعه صنعت و رونق صادرات در ارس

نماینده مردم کلیبر و خداآفرین و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاه ویژه دولت به مناطق آزاد و بویژه ارس و ایجاد تحولات اساسی در زیرساخت ها توسط آقای عرب باغی در یک سال گذشته ارس به سمت توسعه صنعت و رونق صادرات حرکت می کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، ارسلان فتحی پور در آیین بهره برداری از شهرک صنعتی جانانلو در خداآفرین، نقش مناطق آزاد در تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم ارزیابی کرده و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو مناطق آزاد بهترین بستر برای تحقق اقتصاد مقاومتی هستند .

وی گفت: در یک سال گذشته تحولات بزرگی در جذب سرمایه گذار و توسعه تولید، صنعت، تجارت و کشاورزی در ارس اتفاق افتاده است که نتیجه تلاش های شبانه روزی آقای عرب باغی و تامین و گسترش زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه می باشد.

فتحی پور با اشاره به اهداف صادرات محور مناطق آزاد برای کمک به اقتصاد ملی گفت: با توجه به عملکرد این مناطق در ایران، اهداف اقتصادمحور مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس محقق شده و این منطقه آزاد آینده روشنی را در پیش رو دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی و تاکید بر بهره مندی از مزیت های مناطق آزاد و افزایش صادرات غیر نفتی گفت: تولید و صادرات کالاهای غیر نفتی که از لازمه های یک اقتصاد پویا می باشد در منطقه آزاد ارس محقق شده است.

وی احداث پل ارتباطی ایران و آذربایجان در قلی بگلو را عامل مهمی در رونق اقتصادی استان و بخصوص در منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: احیای اقتصاد جلفای قدیم در قلی بگلو با احداث پل ارتباطی ایران و آذربایجان صورت می پذیرد .

فتحی پور ابراز امیدواری کرد با رونق فعالیت های صنعتی، کشاورزی، تجاری، تولید و صادرات و توجه به مسایل گردشگری در خداآفرین مشکلات بیکاری در این منطقه رفع شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، صنعت ، ارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.