آنتی وار گزارش داد

حامیان اسرائیل و حمله به ایران در بحبوحه جنگ غزه

انتی وار در مقاله ای فاش کرد حامیان رژِیم صهیونیستی حتی در گرماگرم تجاوز این رژیم به نوار غزه و نسل کشی فلسطینیان ،همچنان به فکر حمله به ایران بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، انتی وار در مقاله ای به قلم "محمد سهیمی" استاد مهندسی شیمی و علوم مواد و رئیس مهندسی نفت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نوشت حامیان رژیم صهیونیستی در امریکا در بحبوحه جنگ غزه به فکر حمله به ایران بودند و حتی در شرایطی که اکنون تهدید داعش در خاورمیانه رو به گسترش است و ایران تنها کشوری است که می تواند به مهار این گروه تروریستی کمک کند،نه تنها فشار جنگ طلبان بر ایران کم نشده بلکه امریکا تحریم های جدیدی بر خلاف روح توافقنامه موقت بر ایران تحمیل کرد.

در این مقاله آمده است: 
اسرائیل به مدت 50 روز در ماه ژوئیه و اوت به غزه حمله کرد، حداقل 2104 فلسطینی را کشت ، که 70 درصد از آنها غیرنظامی بودند، از جمله دست کم 504 کودک و 253 زن. تجاوز اسرائیل توسط تعداد زیادی از مردم، گروه ها و دولت ها (البته به جزدولت اوباما)، مدافعان حقوق بشر و صلح طلبان ضد جنگ و ضد امپریالیستی محکوم شد. 

بنابراین، انسان فکر می کند که حامیان و لابی اسرائیل در ایالات متحده و جاهای دیگر سخت سرگرم تلاش برای "توجیه" جنایات جنگ اسرائیل و حتی نسل کشی در غزه ، و ارائه تصویری مثبت تر از اسرائیل پس از قتل عام در غزه بودند. اما اینطور نبود. حامیان اسرائیل طبق معمول همچنان برای اقدام نظامی بیشتر بر ضدایران، و همچنین 'تحریم – نوع سختی از جنگ اقتصادی –(که تلفات آن، همانطور که "تحریم ها علیه عراق در دهه1990نشان داد، می تواند به مراتب بیش از جنگ های نظامی باشد) اصرار داشتند. جملات زیر را در نظر بگیرید: "اکنون زمان بمباران نأسیسات هسته ای ایران فرا رسیده است. این زمان برای ایالات متحده است،. اگر ما نمی خواهیم برنامه هسته ایران را متوقف کنیم ، پس اجازه بدهید اسرائیل این کار را انجام دهد.یک دوست دوست دیگررا در چنین مخاطره ای نمی گذارد."

به نظر شما چه کسی این اظهارات جنون آمیز را گفته؟ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یا یکی از وزیران نئو فاشیست او؛ : مانند آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه و یا نفتالی بنت، وزیر اقتصاد و یا یک دیوانه دیگر از اعضای راست افراطی سیاست اسرائیل؟ هیچ یک از آنها. این کلمات توسط لویی  گوهمرت ادا شده بود. و حدس بزنید او این کلمات را کی به زبان آورد؟ قبل از معاهده ژنو نوامبر 2013 که ایران و گروه 1+5 - پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان – بر سر توقف برنامه هسته ای ایران و ادامه مذاکره برای دستیابی به یک توافق جامع و بلند مدت توافقنامه موقت امضا کردند؟ نه، گوهمرت این درخواست را روز 22 ژوئیه مطرح کرد، دقیقا یک روز پس ازآن که آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) تایید کرد که ایران به تعهدات خود تحت معاهده ژنو پایبند است، و در بحبوحه حمله خونین اسرائیل به فلسطینیان ساکن نوار غزه ، روزی که تعداد فلسطینی های کشته شده به 630 نفر رسید که بیش از هفتاد درصد آنها غیرنظامی بودند از جمله 146 کودک در آن مقطع زمانی. 

جنیفر روبین، وبلاگ نویس واشنگتن پست  روز 28 اوت در وبلاگ خود ، دروغ گستاخانه ای گفت و ادعا کرد  که " توافقنامه موقت ژنو  که دولت آن را امضا کرده ... شامل بندی است که به ایران قول آزادی  نهایی را می دهد تا فارغ از بازرسان و محدودیت ها هر کاری دوست دارد انجام دهد)." این اظهارات دروغ است. حتی بعد از انقضای توافق جامع، ایران، مانند هر دولت دیگر عضو آژانس، همچنان تحت بازرسی جامع خواهد بود. همچنین روبین حق ایران در استفاده صلح آمیز از فن آوری هسته ای را زیر سئوال برده، من حدس می زنم روبین هرگز پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای را  که چنین حقی را به امضا کنندگانش(از جمله ایران و نه اسرائیل اسرائیل که از امضا کنندگان نیست)می دهد، نشنیده است. 

پس از آن روبین در مورد یکی دیگر از تصمیم های مثبت ایران تشکیک می کند. او می نویسد:
 "گزارش های خبری عنوان می کنند که ایران همچنین در حال" طراحی مجدد "کارخانه پلوتونیوم آب سنگین خود در اراک است.ایران می گوید این تغییر در اراک مواد هسته ای کمتری نسبت به قبل تولید می کند... بوی حقه دیگری به مشام می رسد." 

من فکر نمی کنم روبین حتی در مورد راکتور اراک، چگونگی کارکرد آن، و این که چرا اصلا ایران تصمیم به ساخت آن گرفت، چیزی بداند. روبین فقط علاقمند است خوانندگان خود را با بزرگنمایی، حقایق نصفه و نیمه ، نیش وکنایه و حتی دروغ فریب دهد. راکتور اراک یک راکتور تحقیقاتی  است که جایگزین راکتور تحقیقاتی 47 ساله تهران خواهد شد، راکتوری که در هر سال برای نزدیک به یک میلیون نفربیمار ایرانی ایزوتوپ های پزشکی تولید می کند. ایران در حال طراحی مجدد راکتور،و  به تعویق انداختن عملیات آن است، تا پلوتونیوم بسیار کمتری در سوخت آن تولید کند و به این ترتیب نگرانی اصلی گروه 1+5 را هم برطرف سازد. 

سپس، ما اظهارات الیزابت وارن، سناتور ماساچوست و ضد هیلاری کلینتون  را داریم که سیاست های هوچیگرانه اش مورد تمجید نئوکان ها قرار گرفته است. او از رای خود در ماه جولای برای ارسال اسرائیل 225 میلیون  دلار  برای سیستم " گنبد آهنین " دفاع کرده، و دائما مواضع هوچیگرانه ای علیه ایران اتخاذ کرده است، از جمله این ادعای کذب که "ایران در پی دستیابی به سلاح هسته ای،" است و " پیگیری سلاح هسته ای از سوی ایران غیر قابل قبول است زیرا ایران هسته ای تهدیدی برای ایالات متحده، متحدان ما، منطقه و جهان خواهد بود. "همچنین وارن به طور پیوسته  ازتحریم های اقتصادی غیر قانونی و فلج کننده که ایالات متحده و متحدان آن علیه ایران تحمیل کرده اند و زندگی ده ها میلیون نفر از مردم عادی را به مخاطره انداخته، حمایت کرده است. همانطور که گلن گرین والد می گوید وقتی مسئله اسرائیل و ایران مطرح می شود، وارن "شبیه بنیامین نتانیاهو به نظر می رسد." 

به محض این که جنگ در غزه به پایان رسید، تبلیغات جنگ علیه ایران تشدید شد ، تا حواس ها را از آنچه که در غزه اتفاق افتاده بود منحرف کنند. هنری کیسینجر، جنایتکار جنگی که، با وجود آن که یک پایش در گور است، هنوز هم از زمانی که دوست او، محمد رضا پهلوی در سال 1979 سرنگون شد در جنگ ضد ایران بسیار فعال است، ادعا کرده است که "ایران مشکلی بزرگتر از داعش است. " ظاهرا کیسینجر فراموش کرده است که داعش محصول حمله آمریکا به عراق در سال 2003 ، مداخله ایالات متحده آمریکا و ناتو در لیبی در سال 2011، و حمایتی است که متحدان ایالات متحده در خاورمیانه  (یعنی، عربستان سعودی، قطر ، امارات متحده عربی، کویت، و اردن) از ستیزه جویان در سوریه به عمل آوردند.

 برای او مهم نیست که ایران تهدیدی علیه هیچ کشوری درآن منطقه نیست و همانطورکه گزارش ارزیابی ژوئیه پنتاگون از ارتش ایران گفته است، "استراتژی نظامی ایران دفاعی است" و برای "جلوگیری از حمله، بقا  در برابر حمله اولیه، مقابله به مثل در برابر متجاوز و نیرویی برای راه حل دیپلماتیک است. "

سپس، ما "گزارش" فردریک دال از رویترز و تیتر هشدار دهنده آن را داریم: " ایران نتوانست نگرانی های مربوط به بمب هسته را رفع کند." این تیتر طوری سخن می گوید که گویا ایران واقعا سرگرم ساخت بمب(!) است. اما، حتی آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی سیاست زده و مدیر کل آن یوکیا آمانو، مزدور غرب، به ساخت بمب اشاره ندارد  ،بلکه به اتهاماتی اشاره می کند که ایران ممکن است در گذشته های دور تحقیقاتی مربوط به مواد منفجره انجام داده باشد، که ایران اخیرا به آژانس بین المللی انرژی  مصارف آن در کاربردهای غیر نظامی را توضیح داده ، ویافته انفجاری هسته ای هرگز اثبات نشده است. طبق معمول، دال یک منبع دیپلماتیک ناشناس در وین داشته که به او گفته گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی "نگران کننده" است. این همان دالی است که، همراه با لوئیس کاربونئو، در ماه فوریه گذشته ادعا کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی یک گزارش  مهم در مورد ایران را  پنهان کرده، ادعایی که آژانس را مجبور به انکاراین اتهام کرد. 

باربارا اسلوین از شورای آتلانتیک و وب سایت المانیتور هم  مطلبی چاپ کردند که در آن او همه اتهامات آژانس سیاست زده در مورد فعالیت های گذشته ایران را، بدون اشاره حتی خلاصه وار به پاسخ اتهامات ،دوباره تکرار کرد و مدعی شد که این گزارش "ممکن است جلوی انعقاد قرارداد "بین ایران و گروه 1+5 بگیرد. طبق معمول، او برای تقویت استدلال های خود تنها با کارشناسانی صحبت کرد که مدت ها است از"سیاست سخت" در قبال ایران حمایت کرده اند. این احتمال که اگر قرارداد منعقد نشود ممکن است به خاطر خواسته های زیادی و غیرمنطقی امریکا باشد، حتی به ذهن اسلوین هم خطور نمی کند.

ایران  در رابطه با برنامه های هسته ای خود به تعهدات بین المللی پایبند بوده و این برنامه تا کنون که کاملا مسالمت آمیز باقی مانده است. بخصوص این که ایران به سهم تعهدات خود از معاهده ژنو عمل کرده است. اما، حتی هنگامی که تهدید داعش در خاور میانه  در حال گسترش است، و در زمانی که ایران تنها کشوری در منطقه است که شاید می تواند به طور معنی داری به مهار و شکست داعش کمک کند، نه تنها فشاربر ایران توسط جنگ طلبان کاهش نیافته، بلکه همچنان رو به افزایش است. همین هفته گذشته، ایالات متحده تحریم های جدیدی " بر ایران تحمیل کرد ، که در تناقض با روح پیمان ژنو بود، اگر نگوییم با مفاد آن در تناقض بود. آمریکا و اسرائیل باید "ممنون" باشند که هر وقت همه چیز برای آنها تمام می شود و نمی توانند کاری بکنند، هنوز هم  ایران را دارند که به آن حمله کنند.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار