هر شب با قرآن/ عزت حقیقی در دست خداست

بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی گزیده، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم.

آیه ۱۰ سوره فاطر

مَن کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ وَمَکْرُ أُوْلَئِکَ هُوَ یَبُورُ

هرکس عزت و سرافرازی (دو عالم) را جویاست، بداند که تمامی عزت و افتخار از آنِ خداست. هرکلمه پاک (چون انسان پاک و شریف) به سوی او اوج می‌گیرد و کار نیکوست که آن کلمه را پرواز می‌دهد و آنان که برای انجام کارهای زشت مکرو حیله می‌کنند عذابی سخت خواهند دید و مکر ایشان محو و نابود خواهد شد.


چون خداوند سرچشمه آفرینش است و وجودش جز خیر محض نیست، همهٔ کمالات و فضایل نیز از او سرچشمه می‌گیرد و هرگوهری هست از خزانهٔ اوست و هرکس از آن گوهربرخورداراست مرهون هدیهٔ اوست.

شأن عزت و سربلندی و افتخار نیز تنها از آن خداست و هرکه خواهد بدان عزت دست یابد باید که کلمات پاک برزبان آورد و آن کلمات همچون کبوتری است که بالهای آن کارهای نیکوست.


بنابراین گفتار نیکو بربال کردار نیکو به سوی آن کردگار نیکو و صاحب عزت حرکت می‌کند و هرکس به خیالات باطل شیطانی مکرو تدبیراتی بیندیشد تا به عزت دست یابد آن عزت او را عین مذلّت خواهد بود زیرا کلمات ناپاک او و کارهای نادرست که از حرص و آز و شهوات دنیوی سرچشمه می‌گیرد او را به عذاب الیم درخواهد افکند و همه مکرها و حیله‌ها و چاره‌های بدیع و پیچ در پیچ که برای رسیدن به عزت و سربلندی اندیشیده است همه روی در هلاکت دارد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار