یزد/

دخل و تصرف در قبض باسکول جعل و متخلف جاعل است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یزد گفت:قبوض باسکول یک سند عادی است و دخل و تصرف در آن جعل محسوب می‎‎شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزیزد؛"سید علی اصغر رفاهی" گفت: قبوض باسکول یک سند عادی است و دخل و تصرف در آن جعل محسوب می‎‎شود.

"سید علی اصغر رفاهی" در جلسه با باسکول‎‎داران یزد که با هدف بررسی تخلفات این صنف تشکیل شده بود، افزود: ارائه دو قبض باسکول به رانندگان که یکی وزن حقیقی در آن قید شده و دیگری وزن جعلی، خود نوعی جعل محسوب شده و دیگر نیازی به جریمه تعزیرات نیز نبوده و می‎‎تواند مستقیماً دادستان وارد عمل شود .

وی با اشاره به حضور قاضی کشیک در تمام ایام تعطیل و ساعات غیر اداری، اظهار کرد: وظیفه پلیس در جرایم مشهود مشخص است و چنانچه جرم در خارج از ساعت اداری یا تعطیلات حادث شود، در تمام شبانه‎‎روز و حتی در تعطیلات در هر شهرستان در ساعات غیر اداری قاضی کشیک وجود دارد و پلیس می‎‎تواند گزارش خود را به قاضی کشیک ارائه دهد .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ابراز کرد: تخلفات احتمالی باسکول‎‎داران خطرات و لطمات زیادی به دنبال دارد که انتظار می‏‏رود این صنف شریف با دقت بیشتر نسبت به این موضوع حساس بوده و نسبت به هرگونه دخل و تصرف در قبوض باسکول مراقب باشند .

"هادی اسماعیلی" نماینده پلیس راه استان نیز در ادامه جلسه گفت: جریمه‎‎ها مناسب و متناسب با تخلف صورت گرفته نیستند و نمی‎‏‏توان با جریمه 500 هزار ریالی و 8 نمره منفی راننده متخلف را از تخلف باز داشت .

وی افزود: چنانچه یک شرکت متخلف یک هفته پلمپ شود به مراتب تاثیر و بازدارندگی آن بیشتر خواهد بود .

" مسعود زارع" معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت نیز گفت: سازمان صنعت معدن و تجارت اهرم‎‎های نظارتی خاص خود را دارد از جمله کمیسیون ماده 12 که به بررسی تخلفات شرکت‎‎های حمل و نقل اختصاص دارد و کمیسیون ماده 11 که رانندگان متخلفی را که اضافه بار داشته‏‏اند را از یک ماه تا یکسال با غیر فعال کردن کارت هوشمند، جریمه می‏‏کند .

وی تصریح کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت نیز از تمامی اهرم های نظارتی خود در چارچوب نظام صنفی بهره گرفته و رعایت قانون را خواستار است .

"جمال دهقانی" نماینده اداره کل راه و شهرسازی نیز در این جلسه ضمن گلایه از عدم برخورد با رانندگان و شرکت‏‏های متخلف گفت:هر کیلومتر اسفالت، یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای کشور هزینه دارد که کامیون‏‏‎ها با چندین تن اضافه بار به ویژه در فصول گرم سال باعث خرابی و موجدار شدن آن می‏‏‎شوند.

وی اظهار کرد: اگر برخورد مناسبی با متخلفین صورت نگیرد جسارت متخلفین در این زمینه بیشتر خواهد شد .

در ادامه این جلسه نیز قرار شد تا جلسه دیگری جهت پیگیری بیشتر مسئله با حضور روسای اتحادیه‏‏های صنف مربوطه و باسکول‏‏داران متخلف و روسای برخی شر کت‎‎ها و معادن در ظرف دو هفته آینده برگزار شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: تصرف ، قبوض ، جعل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.