الجزیره:

اوباما باب احتمالات مختلف را در خصوص راهبرد خود علیه داعش باز گذاشت

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر این که اجرای راهبرد اعلام شده علیه داعش بیش از مدت باقیمانده از ریاست جمهور وی به طول می انجامد باب را برای احتمالات مختلف بازگذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید راهبرد خود را علیه داعش اعلام کرد. این راهبرد مبتنی بر مهار کردن و نابودی این گروه از طریق حملات هوایی علیه آن در عراق و هر جایی است که این گروه حضور داشته باشد. 

"وجد وقفی" خبرنگار این شبکه در واشنگتن در گزارشی با اشاره به اعلام راهبرد اوباما، به اظهارات وی هنگام اعلام این راهبرد اشاره کرد و پس از پخش قسمتی از سخنان اوباما گفت: با وجود آن که اوباما تلاش کرد لحن قاطعانه ای اتخاذ کند اما به چگونگی تحقق اهداف راهبرد خود اشاره نکرد و به تاکید بر ائتلاف بین المللی علیه داعش اکتفا کرد. برخی از مخالفان اوباما اعلام کردند این راهبرد تا حدودی با تاخیر اعلام می‌شود. 

"ریچارد مینتر" کارشناس امور امنیتی در مجله فوربس گفت: داعش اکنون قوی تر از هر زمان دیگری است زیرا آمریکا آن را در سال های اخیر نادیده گرفت تا این که به تانک دست پیدا کرد و فرماندهانی دارد که سازمان های اطلاعاتی ما مدت هاست آنها را می شناسند. این گروه به قدرتی سرکش در سوریه تبدیل شده است ولی با این حال رئیس جمهور و افراد وی هیچ کاری انجام ندادند. 

در ادامه گزارش آمده است: به نظر می رسد آمریکایی ها مایل به اقدام نظامی هستند، برعکس یک سال پیش که اوباما به سبب ناتوانی از کسب حمایت کنگره و مردم، از تصمیم خود برای اقدام نظامی در سوریه منصرف شد. اکنون دولت اسلامی واقعیت جدیدی بر آنها تحمیل کرده که همه محاسبات آنها را تغییر داده است. 

در پایان گزارش آمده است: سخنان اوباما درباره این که اجرای این راهبرد مدتی بیشتر از زمان باقیمانده از ریاست جمهوری وی به طول می انجامد باعث می شود که نتوان درباره اهداف و دستاوردهای این راهبرد اظهار نظر قطعی کرد. به این ترتیب وی همچنین میراث سنگینی برای رئیس جمهور پس از خود به جای می گذارد، همانگونه که رئیس جمهور قبل از اوباما همین کار را کرد. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار