قم/

موفقیت های چشمگیرپژوهشی نانو در قم

آموزشگاه تحقیقاتی فناوری نانو در نخستین روزهای مهر ماه سال جاری در قم افتتاح خواهد شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: آموزشگاه تحقیقاتی فناوری نانو در نخستین روزهای مهر ماه سال جاری در قم افتتاح خواهد شد.
اکبر حیدری باشیم اظهار کرد: هنگامی که مباحث علمی در علوم پایه مطرح شود برای دانش آموزان دارای جذابیت و شیرینی خاصی است که به یادگیری بهتر دروس کمک شایانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه در استان قم با کمبود پژوهش‌سرا برای دانش آموزان روبه‌رو هستیم تصریح کرد: این پژوهش سراها نه تنها  از نظر فضا کافی نیست بلکه از نظر تجهیزات نیز دچار کمبود امکانات و کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

حیدری با بیان اینکه پژوهش‌سراها نیازمند حمایت مالی است گفت: در صورتی که معلمی بخواهد شی را برای دانش‌آموزان تشریح کند لازم است این شیء خریداری شود و با توجه به اینکه پس از تشریح دیگر نمی‌شود از آن استفاده کرد باید برای گروه دیگری از دانش‌آموزان از شیء دیگری استفاده کرد که این مسئله هزینه گزافی را با دنبال دارد و از توان پژوهش سراها خارج است.

وی صرف بودجه در پژوهش‌سراها را هزینه ندانست و گفت: این کار یک سرمایه‌گذاری است و افتخارات شایسته‌ای را برای استان به دنبال دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: دو تن از دانش آموزان پژوهش‌سراهای قم در بحث فعالیت‌های نانو دیپلم افتخار کسب کردند و چندین مورد از اختراعات این دانش‌آموزان به ثبت ملی رسیده است.

وی در ادامه به موفقیت‌های پژوهش‌ سرای خواجه‌نصیرالدین طوسی اشاره کرد و گفت: این پژوهش‌سرا چندین بار میزبان مسابقات ملی بوده است.

حیدری همچنین از افتتاح آموزشگاه تخصصی نانو در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه در نخستین روزهای مهر ماه افتتاح شده و در اختیار دانش‌آموزان علاقه‌مند به بحث و تحقیقات در زمینه نانو قرار خواهد گرفت./ز

برچسب ها: قم ، موفقیت ، چشمگیر ، پژوهشی ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.