مدیر انجمن فیلم کوتاه:

جشن فیلم کوتاه امسال را آسیب شناسی خواهیم کرد

مجید برزگر، مدیر انجمن فیلم کوتاه گفت: مسلما پس از جشن، در جلسه‌ای جشن فیلم کوتاه امسال را آسیب شناسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران ؛ پنجمین جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما با حضور کیانوش عیاری، علیرضا رضا داد، فرهاد توحیدی و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در خانه سینما برگزار شد.
 
پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیات از قرآن، از محمدرضا بزرگ نیا، دبیر جشنواره خانه سینما دعوت شد برای سخنرانی به صحنه بیایند.
 
وی مانند شب گذشته از هیات انتخاب و از هیات داوران تشکر کرد و همچنین از اینکه هزینه‌هایی به اکران فیلم‌های کوتاه در قسمت هنر و تجربه‌‌ی سینما تعلق گرفته است، ابراز خشنودی کرد.
 
پس از وی، محمد مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما بیان کرد: یک فضای مناسب برای حل مشکلات بنیادین سینما ایجاد شده است؛ برگزاری جشن‌های خانه سینما به هر شکل و نحوی که باشد خوب است.
 
وی افزود: ایجاد تغییرات اساسی موجب کمک به سینمای کشورمان می‌شود و ما از این تغییرات استقبال می‌کنیم.
 
مدیر عامل خانه سینما همچنین اظهار داشت: وضعیت تولید و نمایش فیلم کوتاه اگر مورد بررسی جهانی قرار بگیرد، می‌توانیم ابراز سربلندی کنیم چون در این امر موفق بوده‌ایم.
 
وی در پایان گفت: با کمک و همکاری و هم آوایی همه‌ی همکاران و با تکمیل و گسترش در زیر ساخت‌های سینما می‌توان در تمام ابعاد سینما کمک کرد.
 
نیما عباسپور، مدیر هماهنگی جشن فیلم کوتاه شانزدهمین جشن خانه سینما با ابراز خشنودی از بازگشایی خانه سینما گفت: ما در خانه سینما در خدمت تمام مردم و اهالی سینما هستیم. مهم این نیست که جشن ساده و مختصر است، بلکه اهمیت زیادی برای فیلم‌های کوتاه باید قائل شد که بسیار خوب ظاهر شدند.
 
وی همچنین بیان کرد: از میان 580 فیلم کوتاه ارسالی، 77 فیلم انتخاب شد که توسط 15 داور در دو هفته مورد بررسی قرار گرفت. سپس از مجید برزگر، مدیر انجمن فیلم کوتاه دعوت به سخنرانی شد.
 
وی با ابراز امیدواری از ادامه‌ی فعالیت انجمن فیلم کوتاه گفت: ما هویت مستقل خود را حفظ کرده‌ایم؛ طبق گفته‌ی همکارم، مهم نحوه‌ی برگزاری جشن نیست، بلکه مهم فیلم‌ها و جوایز آن است.
 
وی در ادامه افزود: امسال شاهد فیلم‌های خوبی بودیم و داوری نزدیکی داشتیم. هر 77 فیلم را به گروه هنر و تجربه‌ی سینما معرفی می‌کنیم و امیدواریم شرایطی پیش بیاید که این فیلم‌ها اکران شود.
 
برزگر در پایان افزود: خاصیت داوری و سینمای آکادمیک نزدیک بودن امتیازات آثار به همدیگر است و باید مطمئن بود که بسیار علمی و تخصصی برگزار و داوری می‌شود و این انتخاب‌ها سلیقه‌ای نیست. مسلما پس از جشن، در جلسه‌ای جشن فیلم کوتاه امسال را آسیب شناسی خواهیم کرد.
 
سپس از اعضای آکادمی برای صبر و حوصله در قضاوت و تماشای فیلم‌ها تشکر کرد.
 
در مراسم پنجمین جشن فیلم کوتاه، یک کلیپ پخش شد که در آن اتفاقات پزشکی دهه‌ی 70 را که در آن ایده‌ی فیلم "بودن یا نبودن" به کیانوش عیاری داده شده بود، پخش شد و از وی تجلیل به عمل آمد.
 
در این مراسم جایزه‌ی جشن ایسفا به کیانوش عیاری اعطا شد.
 
وی پس از دریافت جایزه گفت: در سال‌های گذشته فیلم‌هایی که توسط من ساخته شد، به دلیل سوء تفاهم‌های به وجود آمده، به شکل پنهانی و خفت بار اکران شد. "بودن یا نبودن" فیلم بسیار خوبی بود که به شکل غم انگیزی نادیده گرفته شد.
 
وی در ادامه گفت: این‌ها را برای اینکه نام "خانه‌ی پدری" را بیاورم نگفته‌ام اما اعلام می‌کنم که همچنان تمایل دارم با وجود این سوء نفاهم‌ها و نظرات بازهم فیلم بسازم و در معرض چنین نگاه‌هایی قرار بگیرم.
 
سپس مجری به حضار اعلام کرد، که ایده‌ی طرح تشکیل انجمن سینمای جوان را سال 53 یک دانشجو به نام طرح سینمای آزمایشگاهی مطرح کرد که سال‌های بعد به تشکیل انجمن سینمای جوان منجر شد و امسال چهلمین سال تشکیل این انجمن است.
 
بخش جوایز:
 
بهترین فیلم: فیلم "سوزن" به تهیه کنندگی آناهیتا قزوینی زاده، برنده‌ی تندیس و دیپلم افتخار از سوی پنجمین جشن فیلم کوتاه.
 
بهترین کارگردانی فیلم تجربی:"بنیامین هفت لنگ" برای فیلم اتاقی در نیویورک، برنده‌ی تندیس و دیپلم افتخار.
 
بهترین کارگردانی فیلم داستانی:" آناهیتا قزوینی زاده "برای فیلم سوزن، برنده‌ی تندیس و دیپلم افتخار (که ایشان تندیس و دیپلم خود را توسط نماینده‌شان به هوشنگ گل مکانی تقدیم کردند).
 
بهترین فیلمنامه: آناهیتا قزوینی زاده برای فیلم "سوزن"، برنده‌ی تندیس و دیپلم افتخار.
 
بهترین تصویر برداری: سیما کرمانی زاده، برای فیلم "حذف اضطراری"،‌ برنده‌ی دیپلم افتخار.
 
بهترین تدوین: محمد نجاریان، برای فیلم "حذف اضطراری" برنده‌ی دیپلم افتخار.
 
بهترین صدا: بهروز آبدینی، علی ابوالصدق برای فیلم "حذف اضطراری" برنده‌ی دیپلم افتخار.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار