رئیس کانون انجمن‌های صنفی گاو داران کشور:

تعرفه گوشت‌های وارداتی افزایش یابد

مقدسی گفت: تعداد واحد‌های تولیدی گوشت در کشور بالغ بر 1 میلیون و 300 هزار واحد است که متاسفانه با وارداتی که از کشورهای برزیل و هلند صورت می‌گیرد، قیمت گوشت وارداتی 10 هزار و 500 تومان برای مصرف کننده تمام می‌شود.

احمد مقدسی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی گاو داران کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت گوشت تولید داخل 12 هزار و 500 تومان است که این باعث ضرر و زیان بسیاری برای تولید کنندگان شده و واحد‌های کوچک در حال تعطیل شدن هستند.

وی افزود: متاسفانه مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت 1440 تومانی شیر از فروردین تا به امروز اجرای زیر شرکت‌های تولید کننده‌ محصولات لبنی خواهان افزایش قیمت دوباره‌ی محصولات خود در بازار مصرف هستند.

مقدسی ضمن هشدار در مورد پیامد‌های اجرایی شدن این مصوبه تصیرح کرد: تعطیلی واحد‌های تولیدی، واگذاری گوشت و شیر به کشتارگا‌ها در صورت اجرای این مصوبه صنعت صادرات را تعطیل کرده و واردات را افزایش خواهد داد.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی گاو داران با اشاره به همکاری بیشتر دولت با دامداران اضافه کرد: دولت برنامه‌ی خرید تضمینی و همچنین مشوق‌های یارانه‌ای را در برنامه‌ی خود قرار داده تا دامداران با مشکلی که در حال حاضر این گروه را تهدید می‌کند، در آینده روبرو نشوند.

مقدسی در پایان یادآور شد: سازمان مرکزی تعاون روستایی به تنهایی نمی‌تواند نهاد ها و خرید تضمینی برای کشاورزان را تامین کند و با سایر نهاد‌ها شامل گمرک، وزارت جهان کشاورزی، و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مسئله‌ی مهم رسیدگی کنند تا قیمت‌ها به تعادل برسد و مشکلات به راحتی حل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوشت ، گاو ، صنفی ، قیمت ، واردات ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار