با این همه استرس چه کنیم

یک مشاور خانواده گفت: با تکنیک‌های ساده می‌توان علائم ناشی از استرس را کم کرد.

حسین عیوض‌زاده مشاور خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از سه ماهگی که در یک موجود زنده روح دمیده می‌شود در او هیجان به وجود می‌آید و این هیجان می تواند بعد‌ها در او اثر بگذارد بدین ترتیب استرس می‌تواند به جنین در شکم مادر وارد شده و وضعیت فکری و نیازهای کودک که به مادر وابسته است را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: کنترل علائم جسمی ناشی از استرس یا احساس‌هایی که به صورت غیرمستقیم در انسان بهوجود می‌آید می‌تواند کارهای روزانه را تحت تاثیر قرار دهد البته با تکنیک‌های ساده می‌توان این علائم و احساسات را کنترل کرد.

عیوض‌زاده تصریح کرد: انسان می‌تواند در آن واحد محتوای ذهن خود را در نظر بگیرد و اخبار خود را تحلیل کند که آیا کارآمد است یا خیر. مثبت است یا خیر. آیا این افکار من را از کار باز می‌دارد یا خیر و اگر این سوالات منفی جواب داده شد به این افکار اعتنا نکند و خود را با افکار مثبت مشغول کند.

اوگفت: طرح‌های آموزشی مطرح شده که در مورد استرس و اضطراب به وجود آمده است که مثلا برای جلوگیری از به سرعت انجام دادن کارها و یا نگاه افراطی به آینده به افراد تعلیم داده می‌شود تا با آرامش بیشتر و تامل به انجام کارهای روزمره خود برسند. می‌توان هنگامی که استرس دست می‌دهد افکار را روی کاغذ آورد و اون استرس را به اینگونه از بین برد.

این مشاور خانواده گفت: انسان با رشد کردن و بزرگ شدن می‌توان با آگاهی ودانش اکتسابی و همین طور با استفاده از ساز و کارهای متعددی استرس خود را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: در خانواده نیز با شناخت فعالیت ذهنی یکدیگر زن و شوهر می‌توانند بر یکدیگر اثر گذاشته و از استرس‌های یکدیگر جلوگیری می‌کنند زیرا باعث وسواس و پرخاش درون خانواده می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تکنیک ، استرس ، مشاور ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار