يک رهبر انصارالله يمن:

دولت از درگیری‌های ما با القاعده و اخوان المسلمین برای منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات مردمی استفاده می‌کند

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت که این گروه در منطقه الجوف در حال درگیری با القاعده و اخوان المسلمین هستند و دولت یمن در تلاش برای برجسته کردن این درگیری‌ها با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات مردمی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ یکی از رهبران انصارالله یمن گفت : ما در منطقه الجوف در حال درگیری با القاعده و اخوان المسلمین هستیم اما تلاش برخی مقامات برای برجسته کردن این درگیری ها با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات مردمی به سیاست های دولت است.

علی البخیتی از رهبران جنبش انصارالله یمن به این شبکه گفت آنچه اکنون در این کشور جریان دارد امتداد تحولاتی است که در العمران و الجوف یمن جریان داشته است. گروه انصارالله در یمن با گروهک‌های افراطی جنگ‌های زیادی داشته است. آنها مورد حمایت اخوان المسلمین هستند و در بسیاری از مناطق یمن اخوان المسلمین عامل هدایت جنگ‌ها و درگیری‌ها هستند. آنها شماری از اعضای القاعده  را در یمن جذب کرده اند و مشکلاتی که اکنون در ارتش یمن وجود دارد نیز ناشی از همین سربازگیری ها است. اخوان المسلمین توانسته اند حتی در گارد ریاست جمهوری یمن نفوذ کنند.

وی در بخش دیگری گفت : القاعده سعی دارد تحت پوشش اخوان المسلمین و ضمن ادعای این که مسلح نیستند، مناطق مختلف یمن را تحت  کنترل خود بگیرد. حتی جامعه بین المللی و اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای که حدود یکماه پیش منتشر کرده اند  اعتراف کرده اند که حزب الاصلاح در استان العمران مشغول جنگ هستند و نگفته شده است که ارتش یمن در این منطقه می جنگد. برخی یگان‌های ارتش یمن در جنگها حضور دارند. بنابراین وزارت دفاع یمن در الجوف یا العمران به صورت رسمی با انصارالله  نمی جنگد. براین اساس می توان گفت که جنگ فعلی میان الحوثی ها یا انصارالله با گروههای قبیله ای و گروههای تکفیری است. این تکفیری ها از مناطق مختلف یمن و حتی از افغانستان و کشورهای عربی و غیر غربی دیگر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش  گفت: "برجسته سازی درگیری‌ها در منطقه الجوف با هدف منحرف کردن افکار عمومی از اعتراضات مردمی علیه دولت  صورت می گیرد. از سوی دیگر وقتی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن و ارتش این کشور به جنگ با القاعده در شبوه و ابین رفتند اخوان المسلمین و حزب الاصلاح  جنگ را به استان العمران منتقل کردند تا افکار را به این سمت منحرف کنند وارتش یمن را به این سمت سوق دهند و به این شکل ارتش در جنگ با القاعده شکست خورد."

وی گفت: اکنون ارتش یمن در حالت بی طرفی قرار دارد و چند یگان ارتش تحت فرماندهی علی محسن الاحمر درواقع با تمرد از فرماندهان ارشدتر در برخی درگیری ها حضور دارند. البته از نظرمن این موضع ارتش یمن اشتباه است زیرا ارتش باید ضامن امنیت کشور باشد. مردم استان العمران ناچار شده اند دست به قیام بزنند تا از خود دفاع کنند. زیرا تا قبل از این اخوان المسلمین و فرزندان الاحمر این استان را تحت کنترل داشتند و مشغول فتنه انگیزی بودند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار