ایران بیش از 40 درصد علوم جهان اسلام را تولید می‌کند

از آغاز سال 2014، تاکنون isi بیش از 2 هزار و 900 مقاله در زمینه فناوری نانو ثبت کرده که ایران مقام هفتم دنیا را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ نادری مدیر انجمن‌های علمی دانشگاه امیر کبیر در اختتامیه چهارمین مسابقه ملی فناوری نانو ضمن تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) به معرفی مرکز انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر پرداخت.

وی گفت: اداره کل انجمن های علمی و امور المپیاد نسبت به سایر دانشگاه های دیگر منحصر به فرد بوده و وظایفی همچون شرکت در المپیادهای کشوری، برپایی المپیادهای علمی و مسابقات مختلف به عهده این اداره کل است.

وی ادامه داد: این مرکز بیش از 37 طرح را اجرا و 25 محصول دانش بنیان تولید کرده است.

در ادامه این جلسه دکتر رضایت مدیر کارگروه منابع انسانی ستاد ترویج نانو از حضور شرکت کنندگان در این المپیاد تشکر کرد و افزود: بیش از 230 نهاد ترویجی نانو در این طرح همراهی داشته و امروز بیش از 66 هزار دانشجو تحت آموزش های نانو قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در کشور ما به فناوری‌های دانش بنیان توجه فراوانی می‌شود که مقام معظم رهبری نسبت به آن تاکید فراوانی داشته است و تمامی دولت مردان و مسئولین همه و همه نسبت به این فناوری تاکید دارند.

وی گفت: در حوزه فناوری نانو در سال 80 ما عملا از کشورهایی همچون تونس، ترکیه و عربستان صعودی پایین تر بوده‌ایم اما با همراهی مسئولین و انجام طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف در سطح کشوری توانستیم در سال 2013 بیش از 4 هزار و 500 مقاله آی اس آی ثبت کنیم که ما را در رتبه 7 جهان قرار داد.

وی ادامه داد: امسال نیز  با ثبت 2 هزار و 900 مقاله در رتبه هفتم جهان قرار داریم و در تولید علم و دانش در جهان اسلام بیش از 40 درصد آن را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: بعد از مقاله دادن و تولید علم باید به دنبال حلقه بعدی یعنی ثروت از طریق علم برویم که این کار با ثبت ایده‌های علمی عملیاتی قابل حل خواهد بود اما ما در کشور نسبت به این مقوله ضعیف هستیم و این در حالی است که جهان از هر 10 مقاله یک ایده علمی ثبت می کند.

وی در پایان تصریح کرد: ما در حال حاضر بیش از 300 شرکت در حوزه فناوری نانو داریم که این شرکتها بیش از 150 محصول تولید کرده‌اند.

وی افزود: ما در حوزه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فناوری نانو کارهای بزرگی انجام داده ایم که از جمله آن می‌توان به مستند سازی کارایی محصول، ثبت شرکت، گرفتن وام و سایر کارها در این زمینه انجام گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار