حضور 110 شرکت در نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، موکت و کف‌پوش

ششمين نمايشگاه بين‌المللی انواع کف پوش، موکت، فرش ماشينی و صنايع وابسته با حضور بيش از 110 شرکت داخلی و خارجی از 4 کشور در محل دائمی نمايشگاه‌های بين‌المللی تهران در حال برگزاری است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در اين نمايشگاه علاوه بر 85 شرکت داخلي 25 شرکت خارجي نيز از ترکيه، ، روسيه ، تايوان و چين ، جديدترين توليدات و نوين ترين طراحي هاي خود را در سالن هاي 6-7- 9-8-10-11- 25A و27 به نمايش گذاشتند.

در ششمين نمايشگاه بين المللي انواع کف پوش، موکت و فرش ماشيني و صنايع وابسته؛ انواع فرش هاي ماشيني ، صنايع و تجهيزات وابسته، واحد هاي توليد کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد هاي طراحي فرش، دستگاههاي خط توليد ، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشين‌آلات مربوطه ، مواد اوليه و همچنين نوآوري در عرضه توليد و خدمات اين حوزه از جمله : توليد فرش هاي ضدلک، ضد آب، ضد ميکروب، انواع فرشهاي باعرض بلند ، ارائه شده است.

در اين نمايشگاه، همچنين جديدترين فرش هاي ماشيني طراحي و توليد شده در شرکت هاي داخلي مختلف با بهترين نقشه‌ها و ترکيب رنگ هاي متنوع با استفاده از بهترين ماشين‌آلات و مواد اوليه متنوع مانند الياف اکريليک، پلي‌استر و پلي‌پروپيلن با آخرين نوآوري‌ در معرض ديد متخصصان و مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

برگزاري نشست هم انديشي روساي اتحاديه ها، برگزاري کارگاه آموزشي طراحي فرش ماشيني و حضور دو هيئت تجاري و بازرگاني خارجي برخي از برنامه هاي جانبي ششمين نمايشگاه بين المللي انواع کف پوش، موکت و فرش ماشيني و صنايع وابسته است.

افزايش راندمان توليد، توجه به توسعه اين صنعت، يافتن بازارهاي جديد صادراتي ، افزايش صادرات ، آشنايي با نوين ترين صنايع و تجهيزات صنعت فرش ماشيني، موکت و کفپوش در جهان ، اشتغالزائي ، توجه مسئولان به اين صنعت و افزايش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومي، علمي و فني بازديدکنندگان از مهم ترين اهداف برگزاري ششمين نمايشگاه بين المللي انواع کف پوش، موکت و فرش ماشيني و صنايع وابسته است.

ششمين نمايشگاه بين المللي انواع کف پوش، موکت و فرش ماشيني و صنايع وابسته در سيزده هزار متر مربع فضاي نمايشگاهي برگزار شده و 15 درصد رشد يافته است و شرکت‌هاي داخلي هم حضور پررنگ‌تري دارند.

صنعت فرش ماشيني يکي از صنايع تأثيرگذار در صنعت نساجي کشور است که سال‌هاي اخير رشد و توسعه مناسبي داشته و در حال حاضر منطقه کاشان، آران و بيدگل با حدود هزار واحد توليدکننده فرش ماشيني به قطب توليد اين محصول در کشور و حتي منطقه تبديل شده است.

صنعت فرش ماشيني حدود 50 درصد از ارزش صادرات ساليانه صنايع نساجي را به خود اختصاص داده و حدود 350 ميليون دلار ارز آوري در سال گذشته داشته و اشتغال‌ مناسبي ايجاد کرده است.

ظرفيت نصب شده صنعت فرش ماشيني در کشور 120 ميليون مترمربع است و توليد سالانه آن به 80 ميليون مترمربع مي‌رسد که حدود 50 ميليون متر مربع آن در داخل کشور مصرف مي‌شود.

مصرف سرانه فرش ماشيني در کشور حدود 2.3 متر مربع است و مازاد آن نيز به بازارهاي جهاني صادر مي‌شود که در صورت تأمين نقدينگي مورد نياز و تسهيل تجارت خارجي، امکان توليد سالانه تا مرز 100 ميليون متر مربع و صادرات 50 ميليون متر مربع دور از ذهن نيست.

ششمين نمايشگاه بين المللي انواع کف پوش، موکت و فرش ماشيني و صنايع وابسته تا 18 شهريور هر روز از ساعت 9 تا 16 در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران آماده بازديد علاقه مندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار