ادامه تظاهرات در اعتراض به نژادپرستی پلیس آمریکا در واشنگتن و آیووا

تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز در آمریکا در پی به قتل یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، به رغم تعطیلات آخر هفته در آمریکا و گذشت سه هفته از حادثه کشته شدن یک نوجوان غیرمسلح توسط پلیس امریکا شمار زیادی روز یکشنبه به خیابانهای واشنگتن و آیووا ریختند و اعلام کردند نمی خواهند مردم اتفاقی را که برای مایکل براون افتاد فراموش کنند. این نوجوان سیاه پوست در شهر فرگوسن ایالت میسوری به ضرب گلوله یک افسر پلیس سفید پوست کشته شد. 

یکی از برگزار کنندگان این راهپیمایی گفت من امروز تنها برای اعلام خشم خود درباره قتل مایکل براون و لزوم برقراری عدالت درباره پرونده وی به اینجا نیامده ام. دارن ویلسون افسر قاتل مایکل براون باید بازداشت و محاکمه شود و من معتقدم که باید وی به قتل متهم شود. 

خبرنگار پرس تی وی افزود این تجمع با حضور فعالان و نیز خانواده های مختلف برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع خواستار هوشیاری شدند زیرا حادثه ای که برای مایل براون روی داد می تواند در هر نقطه دیگر آمریکا نیز اتفاق بیفتد. 

شماری از معترضان فریاد شلیک نکن سردادند جمله ای که گفته می شود مایکل براون پیش از کشته شدن توسط نیروی پلیس فریاد زده است.

پلیس ادعا کرده است این تیراندازی پس از درگیری میان افسر پلیس و براون صورت گرفته است. با این حال جزییات دیگری در این باره اعلام نکرده اند و می گویند هنوز تحقیقات در این باره کامل نشده است. 

آبورن تروتر نوجوان آمریکایی گفت مایک براون نوجوانی به سن و سال من بود. وی در حالی که دستان خود را بالا برده بود توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرارگرفت و این حادثه می توانست برای همه اتفاق بیفتد وی حتی فرصت دفاع از خود را پیدا نکرد. 

خبرنگار پرس تی وی گفت اتفاقی که برای مایک براون افتاد و رفتار پلیس پس از این حمله موجب اعتراض گسترده فعالان حقوق بشر شد. از زمان قتل مایکل براون اعتراضات در سراسر آمریکا ادامه دارد و تظاهر کنندگان در میدان یونیون واشنگتن با مردم فرگوسن اعلام همبستگی کردند. آنها همچنین بیانیه ای در انتقاد از وحشیگری پلیس، نظامی شدن پلیس آمریکا و رفتاری که مسئولان با سیاه پوستان آمریکایی دارند صادر کردند. 

طی هفته های اخیر در سراسر واشنگتن دی سی تظاهرات و تجمع های زیادی از جمله در دانشگاه هاروارد تا در مقابل کاخ سفید و وزارت دادگستری برگزار شده است. به رغم اینکه وزارت دادگستری آمریکا در حال پیگیری پرونده قتل براون است اما ویلسون افسر آمریکایی که وی را کشت هنوز حتی متهم نیز نشده است.


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار