شمال شرق تهران میزبان نخستین جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 4 از نخستین نمایشگاه جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی بارویکرد سبک زندگی ایرانی واسلامی خبرداد و گفت: این جشنواره از 15 شهریور تا 30 مهر ماه جاری در ورودی بزرگراه شهید بابایی آغاز می‌‌شود.

سمانه زمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بااعلام این خبرگفت: این نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری با هدف آشنایی با سبک زندگی ایرانی- اسلامی با حضوراقوام و عشایر و با ارایه و نمایش هنر و فرهنگ بومی نقاط مختلف کشور در ورودی بزرگراه شهید بابایی برگزار می‌شود.

زمانی افزود : با برپایی ده‌ها غرفه فرهنگی، کار‌آفرینی،‌صنایع دستی و هنرهای سنتی بازارچه خوداشتغالی،‌ نمایش سبک‌های سنتی و اصیل زندگی و اشتغال بومی مناطق مختلف ایران در این جشنواره ضمن اینجاد  فضای نشاط انگیزه باری شهروندان عرصه‌ای آموزی برای آشنایی نسل جوان با اصالت‌های فرهنگ خودی فراهم خواهد شد.

وی از دیگر اهداف نمایشگاه و جشنوازه فرهنگی هنری اقوام ایرانی را نمایش جلوه‌های فرهنگی و زندگی بومی مردم کشور بارویکرد حفظ و احیای سبک ایرانی- اسلامی عنوان کرد و گفت: در این جشنواره برنامه‌های متنوع برای بازدید کنندگان برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در این جشنواره علاو بر برپایی غرفه‌های متعدد، مجموعه‌ای از ورزش و بازی‌های بومی و سنتی ،‌ نمایش‌های خیابانی و میدان، موسیقی اقوام، جشن‌های فرهنگی ، مسابقات خانوادگی و گروهی را برای اینجاد نشاط انس و همدلی بین شهروندان ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایش ، بومی ، غرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار