یک نماینده مجلس؛

سهم فعالیت‌های دانش بنیان در اقتصاد ما بسیار ناچیز است

ندیمی گفت: تا زمانی که در اقتصاد ما رقابت با صادرات، مشتری مداری از نظر ارتقاء کیفیت صورت نگیرد نمی‌توانیم اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم.

ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره سهم فعالیت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: ما با توجه به تولید ناخالص داخلی و ملی نمی‌توانیم سهم قابل اعتنایی از این فعالیت‌ها را مطرح کنیم، ولی عموما اگر آماری گرفته شود یک رقمی است.   
 
ندیمی افزود: با توجه به تاثیری که فعالیت‌های دانش بنیان در اقتصاد دارد، ما نمی‌توانیم سهم این فعالیت‌ها را از نظر درصد با توجه به رویکردهایی که در بخش‌های سنتی و بخش عمده‌ای از واردات کالاهای سرمایه‌ای واسطه‌ای داریم قائل شویم.   
 
ندیمی درباره راه بهره‌مندی بهتر و بیشتر از فعالیت‌های دانش بنیان در اقتصاد گفت: تا وقتی که در اقتصاد ما رقابت و صادرات باهم توام نشوند و تا زمانی که از نظر ارتقای کیفیت مشتری مدار نباشیم، نمی‌توان از آن بهره‌مند شد.   
 
این نماینده مجلس در ادامه این بحث افزود: هرگاه ما از انحصار اعم از حقیقی_ حقوقی عبور کنیم می‌توان انتظار رویکرد تحقیقات دانش بنیان داشت و هرگاه دنبال سودآوری از یکسو و بهره وری از سوی دیگر باشیم و تامین نیازهای مشتری و جلب نظر او حرکت کنیم می‌توانیم شاهد تحولات اقتصادی با کمک تحقیقات دانش بنیان باشیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار