معاون ساخت و توسعه راه آهن از پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی زیرسازی راه آهن خواف-هرات خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه افغانستان از طریق ایران به آب های آزاد وصل شده و امکان حمل کالا و بار به کشورهای شرق آسیا فراهم می شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مسعود نصر آزادانی افزود: راه آهن خواف- هرات، شهرستان خواف را با داشتن 123 کیلومتر مرز مشترک در 250 کیلومتری جنوب شرق مشهد به هرات در کشور افغانستان متصل می‌کند.
 
وی کمک به امنیت مرزهای کشور را از مزایای احداث این راه آهن بین المللی اعلام کرد و گفت: راه آهن خواف -هرات علاوه بر افزایش امنیت مرزهای کشور به بهبود سرعت و ایمنی حمل و نقل ایران وافغانستان و نیز امکان جذب بارهای ترانزیتی بین افغانستان و دریاهای آزاد و اروپا کمک خواهد کرد.
 
وی یادآور شد: این خط آهن به طول 191 کیلومتر آغاز شده است که 76 کیلومتر از این راه آهن در ایران و 115 کیلومتر آن در ولایت هرات است.
 
نصر آزادانی همچنین از اتمام عملیات زیرسازی این محور خبر داد و گفت: احداث ساختمان ایستگاه های خوشابه، سنگان و میوتک که در این مسیر واقع شده نیز در حال انجام است و مراحل پایانی خود را سپری می کند.
 
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با بیان این‌که کل بالاست مورد نیاز تامین این پروژه تامین شده است، اظهار کرد:‌ قشر اول این خط روی محور پخش و از ایستگاه خواف تا ایستگاه سنگان نیز به طول 12 کیلومتر ریل گذاری شده است. همچنین به منظور انجام عملیات روسازی و ریل گذاری باقیمانده مسیر، تامین تجهیزات، نصب و راه اندازی سیستم های ارتباطات و علائم الکتریکی، احداث ایستگاه تشکیلاتی شمتیغ ایران تشریفات قانونی برای اخذ مجوزهای لازم برای انتخاب و عقد قرارداد با پیمانکار ذیصلاح در دست اقدام است.
 
نصر آزادانی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح را هزار و 1850 میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد تا با توجه به پیشرفت مناسب این پروژه، با تامین اعتبارات مورد نیاز، هر چه سریعتر شاهد بهره برداری از این خط ریلی باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خواف ، راه آهن ، زیر ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار