یک نماینده مجلس عنوان کرد؛

تحول در بازار خودرو با تغییراتی در خدمات پس از فروش

بیاتیان گفت: کاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی کمتر از ۵_۳ درصد بعید است، ولی برای تحول در بازار خودرو باید فضای رقابتی ایجاد شود و در خدمات پس از فروش تغییراتی به وجود آید.

سیدمحمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره کاهش قیمت خودرو گفت: کاهش قیمت خودرو در شرایط فعلی کمتر از ۳ تا ۵ درصد بعید است، چون خودروسازان هم در این زمینه توجیهاتی دارند، منتها برای شفافیت در قیمت گذاری و جلوگیری از افزایش قیمت‌های سالیانه خودروسازان باید بازار و حواشی آن را در زمینه قیمت گذاری در اختیار بگیرند.   
 
بیاتیان درباره اینکه کاهش قیمت بیش از این به ضرر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود گفت: شرکت‌های تولیدی هزینه‌های اضافی و غیر ضروری دارند که تعمیم داده می‌شود به قیمت خودرو و مصرف کننده که اگر بتوانند مدیریت کنند احتمال کاهش قیمت بیش از این در آینده وجود دارد و ضرری برای خودروسازان نخواهد داشت.   
 
بیاتیان درباره رونق و توسعه بازار خودرو گفت: برای رونق بازار شوکی که شورای رقابت در این چند ماه ایجاد کرده باید جمع قیمت گذاری خودرو را به خودروسازان واگذار کند و در کنار آن فضای رقابتی با افزایش کیفیت خودرو ایجاد شود.   
 
این نماینده مجلس در ادامه این بحث افزود: علاوه بر این اگر در بحث خدمات پس از فروش تغییراتی به وجود آید احتمال تحول در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.   
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار